Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Nov 2017, 08:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Prepper Grupper
InnleggSkrevet: 20 Sep 2014, 02:09 
Avlogget

Hvordan stiller folket seg til oppretting av "Fylkeslag" eller andre former for grupper? Ingen enkeltindivider kan jo klare alt selv, så et nettverk er jo altid greit og ha. Er jo også kjekt og treffe likemenn(og kvinner), ha samlinger osv...

Topp

Innleggets emne: Re: Prepper Grupper
InnleggSkrevet: 20 Sep 2014, 10:40 
Avlogget

Dette finnes jo allerede her i landet, det kalles Heimevernet... Spøk til side, jeg tror at dette er et klønete formål for å starte slike grupper. Det er alt for mye stigma knyttet til prepping, ettersom Fox viser skyteglade gærninger som kaller seg preppere i verste sendetid. Skal jeg skyte eller jakte finnes det lag for det, skal jeg dyrke grønnsaker finnes det forening for det. Skal jeg sende på kortbølge finnes det en Relæ Liga for det. Skal jeg drive med høns og kaniner finnes det lag for det. Jeg skal lafte hus, og det finnes lag for det også.

Å lagre mat og andre nødvendigheter er en privatsak, jeg ønsker ikke noe lag for å lagre. Jeg vil heller ha stort nettverk av nyttige folk i forskjellige bransjer, og holde det private privat. Det er mye bedre å være åpen og inkluderende i det som er prisverdig, lovlydig virksomhet i samfunnet.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2014, 14:04 
Avlogget

OK, kanskje jeg virket litt i overkant negativ i det forrige innlegget, unnskyld for det. Jeg begynte å lese dette forumet da tonen var en ganske annen, vi diskuterte hva som kunne skje etter en SHTF-hendelse, og flere av de som skrev her mente at da var det den sterkestes rett. Det hjalp ikke å ha et lager om du ikke kunne forsvare det, og det å plyndre hytter var en del av planen for flere. En del av disse brukerne har i ettertid fått foliehatten godt nedover ørene, en eller flere har og fått slettet alle sine innlegg, men jeg tror de fortsatt leser forumet. Derfor foretrekker jeg å være anonym og heller basere nettverk på slektninger og venner fremfor selverklærte preppere.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Sep 2014, 09:43 
Avlogget

Gode betraktninger fossegrim.
For min del har jeg kontkat med en liten håndfull av forumets medlememr og noen utenfor forumet med nogenlunde samme ionteresser og verdisyn. Dette er folk jeg har blitt venner med i det "sivile" før forum aktivtet, elelr via andre kilder også. å knytte kontaktert via forumet er jeg abbsoulutt med på, men da skal jeg bruke lang tid for å gjøre meg et inntrykk av vedkommende. Og det vil neppe gå via de åpne trådene...

Topp

InnleggSkrevet: 22 Sep 2014, 15:38 
Avlogget

Når jeg leser svarene deres så ser jeg at formuleringen ble noe keitete. Jeg mente ikke at vi skulle starte grupper hvor vi skulle ligge i samme bunker under SHTF. Tenkte mer på ha engne under grupper her inne på forumet for hver fylke. Og møtes ute i den virkelige verden, men da som en forlengelse av forumet, da det ofte kan være litt vrient og lære, og formidle alt via en dataskjerm.

Jeg er kanskje litt vell åpen og naiv, samtidig så ser jeg deres poeng fossegrim, og filbert, og må si at jeg er i grunn enig med deres betraktninger og konklusjoner.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Sep 2014, 16:04 
Avlogget
Brukerens avatar

Moderatorene får vel ta en ny runde angående hvordan vi kan løse dette på en best mulig måte.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2014, 13:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg personlig synes at de som hadde ønsket det kunne møtes for å dele tanker,ideer,kunnskap osv:)
Noen kan ditt og andre kan datt,jeg kunne tenkt meg å lært meg mye av folk inne her på forumet:)

Noen vil være "under radaren" og jeg respekterer det,men jeg ser på dette som en måte å tilegne meg mer kunnskap på,ja! Kan se på YouTube og andre medier,men da bruker jeg heller kvelden på familie og trening,og lærer bruk av tennstål av noen som viser meg det i praksis...

En survivalcamp på nøytral grunn,der medlemmer i forumet tar med seg ting og tang alt fra frø til kokemuligheter som lader IPhone ,vil være veldig lærerikt og artig. En god blanding av mennesker:) alt fra Urindrikkende Ed Stafford'er til sjåfører av største SUV'en med alt av tekniske duppedingser:)

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2014, 14:46 
Avlogget

Venter selv på tilgang til regional forumet, der jeg kan få mer direkte kontakt med personer i området.

Har selv ingen plan om å skjule noe, ettersom jeg ikke prepper med lagring.
Jeg mener skal man være forberedt på å overleve, så er det fortsatt som samfunn
og ikke som en einstøing som skyter på alle som kommer for nær.

Det jeg mener man bør gjøre som egenperson er å sikre seg egenskaper eller oppslagsverk på
informasjon som kan være kjekt å ha uten "google".

Ellers er det å tilegne seg praktiske ferdigheter som går fra å sy seg en pose til maskineri som forenkler hverdagen.

Er et så vidt spekter på survival, at skal man kunne alt alene så går det ikke.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Feb 2015, 12:18 
Avlogget

Jeg kunne også tenke meg å møte folk. Har lite prepperinteresserte i min omkrets... Og selv ikke særlig mye erfaring. Skulle mange ganger ønske at jeg hadde en bestefar som kunne ta meg med ut i skogen og lære meg alt mulig rart :). Jeg skjønner at mange ikke vil, og jeg ville nok foretrekke å være anonym her på forumet, men å arrangere et treff, en liten utflukt, det tror jeg bare hadde vært hyggelig.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Feb 2015, 12:58 
Avlogget

må vel starte med å lufte litt om hvor du selv er ifra.
mange her som ikke er heeelt anonyme.

regionstråden kan kanskje virke der.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Nov 2016, 21:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Finnes det seriøse preppere i Sunnhordland, så er jeg interessert i nærmere kontakt.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2017, 20:26 
Avlogget

Skulle gjerne truffet nokon i Nordhordland.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Nov 2017, 22:48 
Avlogget

Er det ingen?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Nov 2017, 23:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Er du komfortabel med at folk kontakter deg via personlig melding?

Isåfall håper jeg noen i området ditt kan se på PM som eventuelt en mer forsiktig måte å ta kontakt på :roll:

One day...

Topp

InnleggSkrevet: 13 Nov 2017, 23:14 
Avlogget

Jeph skrev:
Er du komfortabel med at folk kontakter deg via personlig melding?

Isåfall håper jeg noen i området ditt kan se på PM som eventuelt en mer forsiktig måte å ta kontakt på :roll:

Eg er komfortabel med det meste.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet