Mr I skrev:
Jeg er nok veldig skeptisk til å være del av en gruppe. Det som er greia med de som er preppere er at de trolig er veldig motiverte, fokuserte og gjerne vil ta kontroll over en gruppe for å styre den dithen de ønsker selv. Da er det ikke så greit å prøve å samkjøre noe

+1! Dette er et veldig godt poeng.
Preppere og andre som tenkt grundigere gjennom
hva-om/når enn den gjennomsnittlige nordmann, har gjerne et mer beredskapsorientert tankesett, og kan dermed naturlig og ubevisst bli ledere for mindre grupper (familie, venner, naboer etc.).
Noe jeg selv har observert er at om nabolaget skulle miste strømmen - om enn for bare noen timers tid - tar det ikke mye lengre tid før noen begynner å vandre utenfor husene sine som store spørsmålstegn, på leting etter noen som kan forklare hva/hvorfor/hvor lenge/hvordan skal de få sett resten av "Skal vi danse"

Vi bodde riktignok litt nærmere naboene dengang en i dag.
Nå vandret visst poenget mitt avgårde også, men jeg prøvde bare å være enig i at det kan være utfordrende å samkjøre en gruppe preppere
Kanskje det kan være lettere å samkjøre en gruppe hvor prepping kommer som andrefokus? Et nettverk bestående av folk med prepping i bunn/bakhodet, men som er spesialisert på enkelte aktuelle områder.
Tanken av en godt nettverk høres spennende og forlokkende ut, og jeg håper jeg kan utgjøre en del av en en gang, men jeg aner ikke hvordan man kan komme seg nøyaktig dit. Enn så lenge går jeg for tid og åpne antenner