caja skrev:
Godt å lese at det er flere enn meg som planlegger vårens dyrking mens "normale" mennesker stresser for å få alt klart til jul
Har lagret Impecta på bokmerker allerede
Og jula tar andre seg av. Jeg slipper stort sett unna med å kjøre og å spise. Fordelen med små familier, julegavene er unnagjort på 2-3 timer.
OK, jordskokk ut

Kanskje like greit, for jeg tror tomatene skal få større "boliger" enn i fjor.
Fant noen hjemmelagde selvvanningsalternativer som kan greie å prøve ut ettersom vi har for vane å springe til fjells med sovepose og fiskestang for ei natt eller to når lysta melder seg. Og så må familien få besøk en helg eller to ila. sommeren. Så kan posttømmeren bare konstatere at det er vann i pottene i stedet for å pålegges fast vanning.
Ja, poteter hører liksom hjemme. Har barndomsminner om potethøsting og fulle jordkjellere, men som voksen har jeg alltid kjøpt min egen potet.
Etter å ha sett videoer av potet i tønne eller "bag", måtte jeg tørke av meg fliret når jeg så hvor mye de fikk ut av det. Om det fungerer å dyrke poteter i høyden, så er det jo virkelig arealeffektiv sanking.
Den delen av utearealet vårt som kunne blitt "åkerlapp" er dessverre fellesareal og lett allment tilgjengelig.
Plass til 12-15 kvm drivhus og tilsvarende åkerlapp er øverst på ønskelista når vi skal bytte bosted. Er ikke så farlig med huset