Frøken skrev:
Jeg vil tro det kanskje er mer direkte praktisk kunnskap en er ute etter, men via iTunes University kan man følge forelesninger fra hele verden, og de har et godt utvalg av fag innen urban farming, organic farming, landbruk, jordsmonnforvaltning, husdyrhold, økonomi, næring, blabla. for de som ønsker en mer alademisk tilnærming. Det er mange spennende forelesninger og bra forelesere, så anbefaler alle med iDings til å skjekke det ut

Om det var svar til meg, så nevnte jeg disse vinterlandbruksskolene fordi de har nettopp de fagene trådstarter var interessert i

Det er mye spennende å finne på nett, men tar man en slik utdannelse i Norge så får man være med "ut i felten" og se hva og hvordan og man kan diskutere problemstillinger som er aktuelle for vårt klima og våre arter.
Og så får man flere bra kurs. Var noen som nevnte motorsag her, man får vel neppe bevis på at man kan håndtere en motorsag ved å studere på nett

Tar man både kurs/utdanning her hjemme, oppsøker fagmiljø og studerer hvordan de gjør ting andre steder i verden så vil man være rimelig bra rustet til å drive gård. Men om det er noen vits i å drive gårdsbruk for annet enn eget matauk i framtida er jo en annen sak