Potetene sér ut til å nærme seg ferdig-ish...

Vedlegg:
20180807_123718.jpg [ 252.68 KiB | Vist 3215 ganger ]
Endel av risene har lagt seg ned pga. høyden på riset og endel vind, så neste gang bør det bli en sort med lavere ris.

Noen av risene hadde visnet helt, mens andre er litt pjuskete, og enkelte fortsatt helt friske... De som har visnet helt (hvilket de gjorde for litt over en uke siden), har nok det pga. min sløvhet med vanning den siste tiden, og størrelsen på de potetene lå på 3-7 cm, mens de med friskere ris, har endel større poteter.
Vedlegg:
20180807_123740.jpg [ 212.83 KiB | Vist 3215 ganger ]
Jeg har tatt opp ca 25 (av 75) ris så langt (de mest visne), og det ble dét ca. 17 kg potet ut av - kun to mindre poteter hadde noe brunt på seg.
Spørsmålet er nå om jeg burde ta opp resten av potetene, for å unngå å bare få gigantpoteter, eller vente til alt visner, for maks fangst?

Potetene er jo bare til meg, så hvis jeg får rundt 50 kg tilsammen, så må jeg spise 250 gram poteter hver dag i 200 dager før jeg er tom... Og jeg spiser vanligvis poteter bare en sjelden gang...

Det er fortsatt vann i oppkommet mitt, men nå bruker det over 12 timer på å fylle opp den kulpen det kommer opp i - heldigvis har de meldt noen gode skyllebøtter mot helgen her.

Forøvrig, så mudret jeg opp den kulpen, så nå kan jeg tappe 450 liter ut av den mot ca. 300 før. (Kjøpte en sånn Gardena vannmåler - praktisk sak.