Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Feb 2018, 02:41

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 29 Des 2012, 19:47 
Avlogget

---- da... Hater billig'ish nylon.

Men skal vel alltids kunne få tak på en mollelomme i samme str til å feste på sekken. (Ja, jeg liker molle-sekker og jeg driter i om majoriteten av brukere på SB mener jeg ser ut som en halvmillitant dott når jeg bruker dem i fredstid. Molle er genialt)

Et par kvelder til jegerprøven skal jeg nok kunne avse, men sunn fornuft blir det værre med :roll: Godt at jeg er en god skuespiller...

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mar 2013, 23:24 
Avlogget

Ingen TD på meg sålangt, men jeg har anskaffet en 10/22 i allefall :D . Har sålangt bare testet den på korte hold for ren morro skyld. Ser ut som om semiauto funksjonen svikter med subs sålangt :( , men det er jo knapt lyd med andre .22LR skudd, så er i det store og hele svært glad :D

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2013, 20:51 
Avlogget

Lure litt på om en 10/22 TD. Men er det verdt ekstra kostnaden i forhold til en vanlig 10/22?

jok

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2013, 23:29 
Avlogget

jok skrev:
Lure litt på om en 10/22 TD. Men er det verdt ekstra kostnaden i forhold til en vanlig 10/22?

jok

Hvis DU ser behov for en TD er det verdt ekstrakostnadene...

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2013, 20:30 
Avlogget

Har ikke alle to 10/22'r? :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2013, 22:26 
Avlogget

Er vist ikkje alle som har det nei. :) Så må vel få den berømte fingen ut og levere søknad.

Nåken så har en anbefaling på kikkertsikte til den?
Har vurdert muligheten for å bruka åpne sikter til økonomien tillater ny kikkert på storviltrifla. Men det blir kanskje i overkant med 50mm kikkert?

jok

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2013, 14:51 
Avlogget

Litt feil innlegg i forhold til tråden.
Men jeg har kjøpt med en ruger 10/22 ferig pimpa, med taktisk stokk, tofot, kikkert, lys og lasersikte.
Venter på en levering av et rødpunt sikte, så blir dette bra.
Planlegger å få den gjennget for demper, men må spare litt penger først.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 20:41 
Avlogget

Jeg har et Aimpoint rødpunktsikte på min. Den er festet med quick release så jeg kan fort sette på et Mackenzie kikkertsikte. Fungerer bra. Ser fram til andejakten.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2013, 21:40 
Avlogget

Kor har folk handla sine TD? Nåken så selge den billigare enn andre? Eller er det samme pris over alt og berra til å gå på den lokale våpenbutikken å bestille?

jok

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2013, 21:44 
Avlogget

http://www.vapen-soilen.no/display.aspx?menuid=148-13&prodid=14493

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jul 2013, 01:13 
Avlogget

Er folk fortsatt fornøyd med sine investeringer?
Er i markedet for ei jakt"rifle" i .22lr og 10/22 TD er en av favorittene.

Noen tips om ting som trenger å moddes, pimpes og fikses? Demper vil jeg ikke ha men alt annet av mer eller mindre nyttige gadgets er interessant.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jul 2013, 07:19 
Avlogget

Det er nok en del å hente på et forbedret avtrekk. samt en ikke alt for stor og tung kikker.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Jul 2013, 10:18 
Avlogget

Jeg har valgt kjøre " keep it light " ruten. Jeg fikk kappet løpet mitt litt ned (selvfølglig innen for loven), og gjenget til en enkel ATEC demper. Dette gjorde jeg via XXL og kostet meg ca 600 kr. Det tok ca 2 uker fra jeg leverte den inn til jeg plukket den opp.

Jeg prøvde et Mackenzie sikte på min men jeg synes det ble litt mye så jeg satt på et rødpunktsikte i stedet. Skutt inn til 40 meter.

Forstår ikke helt hvorfor du IKKE vil ha demper? Det må jo være noe av fordelen med 22LR at den kan dempes til at man knapt kan høre skuddet går av.

Avtrekket er standard Ruger 1022. Hardt og i plastikk! :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 29 Jul 2013, 20:10 
Avlogget

Gullars skrev:
Forstår ikke helt hvorfor du IKKE vil ha demper? Det må jo være noe av fordelen med 22LR at den kan dempes til at man knapt kan høre skuddet går av.

Vel, 22lr høres jo knapt fra før av etter min mening så å lempe rundt på demper i krattskogen av den grunn gidder jeg ikke. Smygjakt er en av mine favorittmetoder for å komme innpå byttet så "less is more" gjelder. Ei vannflaske, en sjokolade og 5-10 skudd i lomma er stort sett det jeg har med for en 8-10-timers dag med smygjakt. Diverse avtakbart stæsh man kan ha det moro med på skytebane er uansett interessant.
Demper hører mer hjemme på mellomkalibre og tunge kalibre etter min mening for å dempe munningsflamme og berge nattsyn samt for å dempe rekyl for de tyngste. Samt redde hørsel når hørselvern ikke er på av en eller annen grunn.
Om diverse bittesmåvilt blir skremt av lyden/poffet når en av naboene deres går ned for telling er det egentlig ikke noe problem siden jeg setter minst like mye pris på selve (smyg)jakten som fangsten.
Men om noen her er børsemakere så kan dere sikkert gjøre dere noen kroner/gjess/hareskinn/sølvmynter eller hva man nå bruker som betaling da på å mekke en demper på min fremtidige 22lr i tilfelle TEOTWAWKI når den dagen evt kommer. :)

Topp

InnleggSkrevet: 29 Jul 2013, 21:39 
Avlogget

Jeg er ikke helt enig med deg Reconpack, men nå bor jeg dessverre i en nærheten av en "storby", og her er folk livredd for smell :mrgreen:

Med demper kan jeg jakte ender relativt nærmt urbaniserte områder uten at jeg tilbringe uken i karsjotten. Kompisen min kaller Rugern min for Poacher riflen. Rett i sekken og null lyd. Har har den i sekken nå i sommer når jeg har gått dagsturer i fjellet. Merker den egentig ikke. Den glir akkurat perfekt ned i en 40 liters sekk.

Ellers er jeg enig med deg angående demper.

http://www.alms.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=1212145 Om man har alt for mye penger til gode så kan du få en heldempet Takedown.

Har noen fått skutt noe vilt med sin enda? Kompisen min knakk en kråke med min på ca 40 meter med aimpoint.

CCI, Topshot, GP, Elley er testet i riflen. Ingen jamming. Kjøpte et BX25 magasin også en stund tilbake. Funker særdeles godt.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support