Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Nov 2018, 18:30

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Aug 2015, 22:29 
Avlogget

Ja det er den visst, takk for hyggelig påminnelse skal aldri legge inn info i gamle tråder igjen for det er visst provoserende.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Aug 2015, 08:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Selv om en tråd er gammel betyr ikke det at den nødvendigvis er uaktuell. Dersom tråden engasjerer deg så er det helt greit å "vekke den til live" ved å poste et saklig innlegg slik som i dette tilfellet. Hvorvidt den opprinnelige trådstarteren har vært innlogget eller ikke, er ikke så interessant. Vedkommende kan utmerket godt sjekke tråden sin som gjest. Dessuten kommer det alltid nye til som er opptatt av det samme, selv om tanken har vært tenkt for la oss si et år siden av noen andre. Uaktuelle tråder kan stenges for nye innlegg av moderator.

Det er en fundamental forskjell på et diskusjonsforum som dette og la oss si Facebook. Der forsvinner gode innlegg ned i avgrunnen straks det har blitt postet et lite antall nye innlegg. Her er det lettere å finne viktig og vesentlig informasjon også lenge etter at den er skrevet. Det er kanskje den viktigste styrken ved vårt forum.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Aug 2015, 22:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Henge meg på den, et forum samler informasjon og det er for meg uvesentlig hvor gammel den informasjonen er om jeg finner det jeg leter etter :)

For å spytte i så kjenner jeg til et par karer som har en lang rushistorie med gjentatte vinning og volds dommer bak seg. Disse to sitter i dag med skap fulle av lovlige våpen. Begge er tørre bak ørene og har vært det i lang tid. Det handler om vilje spør du meg :)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Aug 2015, 06:05 
Avlogget

Ikke noe problem med Necroposting, og jeg tror West prøvde å gjøre B-man oppmerksom på at han stilte spørsmål til trådstarter, som ikke har vært her på lenge. Så det er litt sånn internet klassisk at man tror det er ufred, mens alles intensjoner er de beste.

B-mans svar er uansett universielt og ikke noe å utsette noe på.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2016, 11:37 
Avlogget

Er det noen som har prøvd http://www.jeger-prover.no ? Jeg betalte, men fikk ikke tilgang. Noen som har opplevd det samme?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Des 2016, 08:55 
Avlogget

Filbert skrev:
Ikke noe problem med Necroposting, og jeg tror West prøvde å gjøre B-man oppmerksom på at han stilte spørsmål til trådstarter, som ikke har vært her på lenge. Så det er litt sånn internet klassisk at man tror det er ufred, mens alles intensjoner er de beste.

B-mans svar er uansett universielt og ikke noe å utsette noe på.

Det var det jeg gjorde :lol: Som svar til trådstarter er nok tråden litt nekro, men som andre her sider så er temaet aktuelt uansett så bare kjør på.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Feb 2018, 20:13 
Avlogget

Det er mykje raskere å ta jegerprøven enn å bli med i skyteklubb om du vil ha rifle eller hagle. Då kan du skyte når du vil.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Feb 2018, 18:29 
Avlogget

hva mente du egentlig med det? SKyting er i bunn o grunn avhengig av bane, ikke hvordan du har ervevet våpnet...

Topp

InnleggSkrevet: 11 Feb 2018, 18:57 
Avlogget

Filbert skrev:
hva mente du egentlig med det? SKyting er i bunn o grunn avhengig av bane, ikke hvordan du har ervevet våpnet...

Om målet er å anskaffe våpen er det raskere å ta jegerprøven enn å være med i skyterklubb. I tillegg får du fordelen av å kunne gå på jakt.

Fordelen ved å bli med i skyteklubb er at utvalget av våpen blir meir spenstig.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: