Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 21 Sep 2018, 15:06

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 09 Mar 2012, 12:25 
Avlogget
Brukerens avatar

På toppen av siden er nå slagordet "Forberedelse og overlevelses-forum".
Hva synes dere om dette? Kan det forbedres?

Kom med forslag! Slagordet må på en kort og enkel måte formidle hva forumet dreier seg om.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Mar 2012, 17:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Pegasus skrev:
På toppen av siden er nå slagordet "Forberedelse og overlevelses-forum".
Hva synes dere om dette? Kan det forbedres?

Kom med forslag! Slagordet må på en kort og enkel måte formidle hva forumet dreier seg om.

Jeg synes du har funnet en god løsning på en vanskelig utfordring. Eneste jeg lurer på er om det ikke skulle stått "Forberedeles og overlevelsesforum". Bare pirk altså.. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 09 Mar 2012, 18:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Takk for tilbakemelding!

Har nå endret til "Forberedelses og overlevelses-forum".
Jeg har valgt å beholde "-" i "overlevelses-forum" da jeg av en eller annen grunn føler at det ser bedre ut.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2012, 13:52 
Avlogget

" Hva ville morfar ha gjort? "

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 00:46, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2012, 14:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Gullars skrev:
" Hva ville morfar ha gjort? "

LOL Morsom den, men det er vel fare for at svaret fort kunne blitt, tatt opp studielån og fått seg en relevant ingeniørutdannelse for oljebransjen...... Tipptipptippoldefar derimot.... :D

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2012, 14:20 
Avlogget

Hehe, han ville vel kanskje dratt til sjøs som de aller fleste unge menn i nord norge i 1950.

" Er du mann eller NAV klient? " , " Kan du klare deg uten staten? "

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2012, 12:42 
Avlogget
Brukerens avatar

Synes man ikke skal bli for "in your face" med mann eller mus retorikk eller ha et negativt fokus på staten. Det siste et nyopprettet community for noe så fremmed som survivalism er trenger er å bli fremstilt som en statsfiendlig gruppe med raringer. Jeg er ikke så veldig kreativ selv, men jeg synes et evt nytt slagord skal være positivt ladet og gi evt nye interesserte et førsteinntrykk av at vi faktisk er fredelige menn og kvinner som bare ønsker å stille forberedt til dårligere tider.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2012, 13:11 
Avlogget
Brukerens avatar

zXc skrev:
Synes man ikke skal bli for "in your face" med mann eller mus retorikk eller ha et negativt fokus på staten. Det siste et nyopprettet community for noe så fremmed som survivalism er trenger er å bli fremstilt som en statsfiendlig gruppe med raringer. Jeg er ikke så veldig kreativ selv, men jeg synes et evt nytt slagord skal være positivt ladet og gi evt nye interesserte et førsteinntrykk av at vi faktisk er fredelige menn og kvinner som bare ønsker å stille forberedt til dårligere tider.

Kloke ord! (Dessuten tror jeg Gullars fleipet... :lol: )

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2012, 13:38 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, men man kan fort ende opp med noe som er morsomt for oss, men som blir feil for folk fra utsiden. Det var igrunn ikke ment som et angrep på gullars eller forslagene hans, men jeg ser jo at det kunne kanskje fremstå slik. For det beklager jeg, det var aldri intensjonen min. :)

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2012, 16:52 
Avlogget

Jeg for min del likte Gullars kommentar om staten, jeg har selv blitt sviktet av statlige organger over så mange år og over så mange forskjellige departement at jeg personlig har det som mål og være helt uavhengig av staten. Det er jo heller ingen grunn til og opprette et eget nettsted om du bare skal la staten ta vare på deg, så lenge den vil eller er i stand til det.

Men hva med et slagord mer i retning av "er du uavhengig?" Er det ikke en bedre følelse og vite at du kan klare deg selv, istedet for å være avhengig av noen andre? At i stedet for å være en av dem som må ha hjelp, er du en av dem som kanskje kan gi hjelp?

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2012, 20:44 
Avlogget

NAV kommentaren min var kanskje litt over streken, men var ment som litt humor! Men de 2 andre står jeg for.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Mar 2012, 22:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Frøyatro skrev:
Men hva med et slagord mer i retning av "er du uavhengig?" Er det ikke en bedre følelse og vite at du kan klare deg selv, istedet for å være avhengig av noen andre? At i stedet for å være en av dem som må ha hjelp, er du en av dem som kanskje kan gi hjelp?

Du er inne på noe der Frøyatro! Klarer vi å få til et eller annet slagord i nærheten av dette som klinger bra?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mar 2012, 07:55 
Avlogget
Brukerens avatar

Pegasus skrev:
Frøyatro skrev:

Du er inne på noe der Frøyatro! Klarer vi å få til et eller annet slagord i nærheten av dette som klinger bra?

Men hvem er det som er uavhengige da? Eremitter?

Jeg forstår godt hva dere tenker på, tror jeg. I en kritisk situasjon, vil du da klare å ta vare på dine og dine nærmestes behov inntil faren er over, eller noe i den retning. Men jeg mener at et godt slagord må sitte for alle uten at det må forklares. Det må ikke være slik at halvparten rygger unna med det samme. Både i dag og etter en eventuell katastrofe/krise, vil i trenge hverandre. Jeg tror til og med det følte behovet for samhold og samarbeid vil være større da enn i dag hvor mange ikke en gang kjenner de nærmeste naboene.

Jeg synes ikke vi trenger noen flere slagord enn de beskrivende ordene "Forberedelses og overlevelses-forum" på toppen her. La heller folk lese innholdet og gjøre seg opp en mening ut i fra det. Har de først funnet fram til siden, tror jeg ikke de trenger noen ekstra dytt for å finne ut hva det dreier seg om. Og i hvert fall ikke noen dytt som kan forstås/tolkes på så mange måter.

Dette med samhold/uavhengighet er et stort dilemma for mange survivalister/preppere - ikke spesielt samlende tror jeg.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mar 2012, 23:00 
Avlogget
Brukerens avatar

Blir det bedre om vi tar med ordet "Selvberging" i tillegg til det vi har nå?

" Selvberging, forberedelses og overlevelses-forum "

eller

" Forberedelses, overlevelses og selvbergings-forum "

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2012, 12:54 
Avlogget
Brukerens avatar

Pegasus skrev:
Blir det bedre om vi tar med ordet "Selvberging" i tillegg til det vi har nå?

" Selvberging, forberedelses og overlevelses-forum "

eller

" Forberedelses, overlevelses og selvbergings-forum "

''For selvbergere, av selvbergere''

Bare en tanke.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet