Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 21 Sep 2018, 04:37

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: økonomi
InnleggSkrevet: 26 Jun 2013, 01:18 
Avlogget

Vi burde hatt en egen kategori her for dette. Det er nesten det viktigste, sånn jeg ser det.

Her kunne vi diskutert alt fra firmaideer til sparemetoder.

Topp

Innleggets emne: Re: økonomi
InnleggSkrevet: 26 Jun 2013, 08:02 
Avlogget

Økonomi er den nest viktigste faktoren i forhold til prepping slik jeg ser det. Om man ikke har god økonomi, har man heller ikke penger å kjøpe preppeutstyr for. Den viktigste faktoren slik jeg ser det, er fysisk og psykisk helse. Om man ikke har god fysisk og psykisk helse, kan man ikke jobbe mye og tjene bra med penger. Da kan man heller ikke få overskudd til å sette av.

Jeg har stor fokus på trening innen styrke og utholdenhet. Jeg gjør og drøye grep ved å gå på kurer for å bli imun mot diverse sykdommer. Nå skal det sies at jeg droppa influensavaksinen, fordi jeg rett og slett tror at kroppen klarer bedre å håndtere dette uten vaksine fremfor med vaksine.

Ellers prøver jeg å sette av rundt 10.000 pr mnd som investeres i ting som går i pluss, da helst i eiendom. Planen og drømmen er for så vidt å få meg en leilighet i hellas snart, med tanke på at det vil bedre min fysiske helse mye med tanke på sol og varme. :D

Hele dilemmaet i forhold til å investere/spare kontra det å sette penger inn i selvbergingsutstyr, er nok det at vi aldri vet når eller om en krise eventuelt vil oppstå. Om man bare sparer penger, kan man bli sittende med skjegget i postkassen når krisen oppstår om man ikke har forberedt seg. Samtidig kan man sitte med preppeutstyr hele livet uten at det blir nødvendig å bruke det.

Topp

Innleggets emne: Re: økonomi
InnleggSkrevet: 26 Jun 2013, 09:29 
Avlogget
Brukerens avatar

doomtard skrev:
Vi burde hatt en egen kategori her for dette. Det er nesten det viktigste, sånn jeg ser det.

Her kunne vi diskutert alt fra firmaideer til sparemetoder.

Du etterlyser en egen kategori for økonomi. Det har vi da faktisk. Du finner den som et underforum i "Forberedelse og overlevelses-forum". viewforum.php?f=50

Denne tråden stenges fordi problemet er løst.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support