Strelok skrev:
Jeg har merket at forumet har blitt gradvis mer og mer folketomt i det siste, og at noen har sluttet i "protest" mot div. episoder med moderering og noe heftig diskusjon.
Jeg tror dette bunner litt i at vi lar "sterke mening"-diskusjonene gå i de rent prepper-relaterte trådene, og dermed skaper unødig drama. Dette skulle kanskje vært i forbedringstråden, men jeg stemmer for at det opprettes et ideologisk/politisk underforum som kan være arena for meningsutveksling om myndighetene, politikk, religion og diverse frustrasjonsutblåsninger. Med dette tror jeg at innleggene i de "faglige" underforumene ville vært mye mer saklige, om man kunne holdt ideologi og politikken ute av dem. Vi er et lite nettsamfunn, og vi er mennesker med VELDIG forskjellige syn på mange saker. Derfor mener jeg at for å ikke ryke sammen i tråder om vårt felles fag, bør man kunne gå inn på en egen arena for å diskutere politikk så busta fyker, og så komme ut igjen i de andre trådene og fortsatt være venner og diskutere felles interesser, som dette forumet i bunn og grunn egentlig dreier seg om.
Er det noen som er helt uenig med meg i dette?
Jeg ser på det som den eneste virkelige løsningen der det ikke blir for mye "off topic", moderering og protester.
Helt enig at det fort blir unødig mye drama. Mye av grunnene til at jeg ikke er særlig aktiv her inne. Blir rett og slett alt for mye pes og drama fram å tilbake. Ser også at noen går fort i forsvar om man ikke nødvendigvis er enig i alt sammen, noe som er ganske trist.
Helt enig at ideologi/politikk og religion har definitivt mye å si for mange preppere. Men allerede ser jeg noen går i forsvar på dette området. Så sånn som du sier så tror jeg egen "arena" for dette ville vært til stor fordel. Men da tror jeg det må være ganske så nøye regler og noe som må følges ganske så mye opp. Så frykter at det sånn sett kan bli litt vannskelig.
Hårek skrev:
Politikk mener jeg ikke har noe med prepping å gjøre ettersom man forbereder seg SHTF.
Da er ikke politikk gjeldende.
Relgion er en annen ting. (i mine øyne)
Skulle jeg ha diskutert politikk med "fellow" preppere hadde jeg ikke "ønsket" kontakt med f.eks. Crusoe.
Det hadde vært et tap i mine øyne.
Har mange venner utenom også som er av forskjellig politisk mening enn min, men har ingen problemer åed å akseptere dem av den grunn.
Relgion er en annen sak da den er svært personlig, og går i kjærnen av personen.
Liker ikke å starte diskusjoner om relgion da i mange tilfeller ikke fører positive meninger med.
Finnes like steile meninger for, som imot.
Mener dessuten at fanatisme er farlig uansett hva man kaller seg.
Må vel si meg svært uenig der, selv om SHTF kan ikke politikken stoppe. Samfunnet må tross alt bygges opp igjen hvor man da trenger politikk, regler, lover osv. Det er mange som prepper blant annet p.g.a politikken som blir kjørt i Norge/mange steder i verden som kjører landet rett vest. Som for mange er en grunn til å preppe.
Samme gjelder religion, mange prepper fordi religionen dems gjerne advarer dem om at noe stort skal skje, kriger osv. At det nødvendigvis er kjærnen av person kan vel også diskuteres.. men greit nok. Men enig religion er viktig å ta vare på (generelt).
Filbert skrev:
nåja...
Det er påske også, som forklarer noe nedgang i aktivitet.
Jeg tror et politisk underforum kunne vært gøy... men om det er spesielt lurt derimot...
Muligens er det på tide med fler moderatorer?
Ser poenget ditt veldig godt om det faktisk er lurt eller ikke. Men det hadde vært interessant og hatt egen "arena" for det som sagt, men at den må da være nøye kontrollert/klare regler.