Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Apr 2018, 20:16

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 19:51 
Avlogget

Det kan vel bli litt mye drama noen ganger ja... Må vel innrømme at jeg har bidratt til det. Skal forsøke å skjerpe meg. :oops: Men som Bamse håper jeg på at flere tar opp konstruktive tråder og poster gode poster. Skal gjøre en innsats selv også nå, så får vi se hvordan det går. :)

Men politikk er såpass viktig at det bør diskuteres, om enn i egne tråder. Tross alt står vi alle bedre rustet opp Norge har kornlagere, en reell selvforsyningsgrad, og så videre og så videre. Og husk: Selv om du ikke er interessert i politikk, betyr det ikke at politikken ikke er interessert i deg. Eller noe sånt. Nåja, kjempemoro og se mange nye medlemmer og en del aktivitet siden sist jeg var innom!

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 21:56 
Avlogget

Frøyatro skrev:
Det kan vel bli litt mye drama noen ganger ja... Må vel innrømme at jeg har bidratt til det. Skal forsøke å skjerpe meg. :oops: Men som Bamse håper jeg på at flere tar opp konstruktive tråder og poster gode poster. Skal gjøre en innsats selv også nå, så får vi se hvordan det går. :)

Men politikk er såpass viktig at det bør diskuteres, om enn i egne tråder. Tross alt står vi alle bedre rustet opp Norge har kornlagere, en reell selvforsyningsgrad, og så videre og så videre. Og husk: Selv om du ikke er interessert i politikk, betyr det ikke at politikken ikke er interessert i deg. Eller noe sånt. Nåja, kjempemoro og se mange nye medlemmer og en del aktivitet siden sist jeg var innom!

Velkommen tilbake ;-)

Kornlagere? Ble ikke disse vedtatt aviklet i 91, halvert i 93 og gjennomført avviklet i 96? (De store lagerne så klart det finnes noe).

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 23:16 
Avlogget

gray skrev:
Frøyatro skrev:
Men politikk er såpass viktig ta det bør diskuteres, om enn i egne tråder. Tross alt står vi alle bedre rustet opp Norge har kornlagere, en reell selvforsyningsgrad, og så videre og så videre. Og husk: Selv om du ikke er interessert i politikk, betyr det ikke at politikken ikke er interessert i deg. Eller noe sånt. Nåja, kjempemoro og se mange nye medlemmer og en del aktivitet siden sist jeg var innom!

Velkommen tilbake ;-)

Kornlagere? Ble ikke disse vedtatt aviklet i 91, halvert i 93 og gjennomført avviklet i 96? (De store lagerne så klart det finnes noe).

Takk for velkomsten!

Når vi har kornlagre, skulle det vel ha stått ja. Fikk vel besøk av han Leif gitt... Og kornlager burde Norge ha hatt! Og det er et eksempel på politisk engasjement som burde høre naturlig hjemme i diskusjonene på dette forumet. Mener nå jeg da.

Var noe snakk om at vi skulle få oss et såkornlager, ligger link et eller annet sted her på forumet. Men kornlager så vi kan fø folk og fe? Det trenger vi visst ikke. Jaja, gråstein er da god mat det og, skal en tro folkeeventyrene.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mai 2013, 13:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Hurra! Godt å se deg igjen her. :)

Topp

InnleggSkrevet: 20 Mai 2013, 01:32 
Avlogget

Har sittet her par dager og tenkt nå.

En ting som jeg legger merke til er at det er ufattelig mange emner og tråder. Prøve og få med seg 1/6 del av dette er ikke engang mulig, alt for mye informasjon til å prøve å samle halvparten og ikke engang halvparten av det igjen er relevant og få med seg. Svært mange blir lei av å bla i tråder og emner etter 3-6klikk (Snakker av efaringer). Alt for mye info er spredt over alt her inne. Og å huske hvor halvparten er, er jo klin umulig. Eneste måten er jo om det er blitt svart på, men om det ikke er blitt det så er det jo ett stort kaos og finne fram om man ikke lager bokmerker, men om man lager bokmerker så ender man fort opp med ett skyhøyt lass med bokmerker fra en og samme side som man vil finne info på.. og sånn sett ikke gjør saken noe bedre egentlig siden man da må bla igjennom ett lass av bokmerker istedenfor en haug av emner og tråder.

En del av emnene og trådene generelt kunne blitt slettet og ryddet opp i ved å samle en del av informasjonen i en og samme tråd hvor ting hadde blitt mer forklart og skrevet med litt mer ryddighet.

I tillegg så er en del ord og forklaringer svært dårlige for en del.. ikke alle er like oppdatert eller like tekniske.

Nå klager jeg vel sikkert noe, men er en smule oppgitt.

---> SYOTOS. <---

Topp

InnleggSkrevet: 20 Mai 2013, 02:59 
Avlogget

du klager ikke, du kommer med gode og viktige innspill- Takk

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet