Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 13 Nov 2018, 22:19

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sikkerhet
InnleggSkrevet: 04 Nov 2013, 12:20 
Avlogget

Filbert skrev:
Vage personangrep basert på rettskrivning syns jeg vi skal la være å ha. Ikke bare fordi jeg skriver masse feil selv, men fordi det forsurer uten at det er nyttig. Uenighet og forskjellige perspektiver er noe som bidrar til mer tankegods og mulighet for læring, tror nå jeg.

Ok?

Vet du hva, nå er jeg rett og slett lei av at prepping og survivalism gjøres til noe som et utelukket og forberede seg til en apokalypse. Dette forumet er blitt alt for mye av et villmarksforum hvor man diskuterer hvordan man skal bruke ildstål og leve av jakt/fiske istedet for å fokusere på bredden. At noen kommer med slike formuleringer som denne gjør er jeg lei av, fordi dette har jeg sett alt for mye av på overlevelses forum.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2013, 15:27 
Avlogget

Øøøh... HÆ?

Jeg ser ikke helt hvor rettskrivning kom inn i bildet her... :?

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 12:43 
Avlogget

Dette forumet har vel overskriften Norsk Survival Forum Forberedelse og overlevelse. Vi har alle tanker om hvordan vi ser for oss situasjoner. Men synes endel diskusjoner irettesetter hverandres prioriteringer. Hmmm. Skal ikke dette være et allsidig forum innen for disse temaer?
Tror faktisk endel personer har hatt situasjoner der trening i bruk av ildstål eller ildmetoder har vært svært nyttig eller livsviktig. Og antagelig det mest realistiske scenarioet den jevne mann kommer borti. Alt annet har for mange variabler til at noen skal kunne påberope seg den sikreste vei.
Så la oss holde på sakligheten og det gode humør. For hvis jeg skal bli forbannet på de som ikke vil forberede seg på samme måte som meg så kan jeg like gjerne dø. Det er faktisk viktig å leve det livet vi har idag på en best mulig måte. Så jeg for min del må faktisk utrykke mitt engasjement i forberedelse og survival som kjekt, artig , nyttig osv. Det er faktisk ingen som kan si hva som skjer i framtiden og hvilke faktiske konsekvenser det har for den enkelte. Gjør det du føler du vil/ må og la andre ta sine avgjørelser.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 15:10 
Avlogget

Jeg er veldig glad for at du kan fikse fyr, når jeg har brukt opp alle fyrstikkene og lighterne jeg har kjøpt (Klart, med 6 lightere for 21 spenn på europris vil det jo ta litt tid... :D )

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: