Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 13 Nov 2018, 20:48

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 15 Mar 2013, 23:56 
Avlogget

Hva er forumets holdning til utlevering av logger som inneholder, ip adresser, navn og evnt. mail adresser? Og er det lov å spørre om dere har opplevd å måtte utlevere informasjon?

Jeg har til daglig en jobb der man tidvis utleverer informasjon, og selv om man er underlagt lover og regler så må de som etterspør også forholde seg til lover og regler. Dvs, jeg opplever tidvis at man "prøver seg" med å bli lagt press på for å utlevere det de ønsker. Når jeg tenker etter så skjer det ganske så ofte, og når vi nekter og ber om rettslig kjennelse så koker det ofte bort i kålen.

En annen måte er å bevist logge lite og kort tid, varsle brukeren (da gjør man sikkert noe galt) med "headup", eller nekte.

Greit å få noen svar på dette her, ikke fordi jeg er så redd for hva jeg står for, men for å vite hvor jeg skal legge lista på anonyme mail adresser, bruk av proxy servere / tor nettverk, virtuell maskin som automatisk nullstiller seg helt hver gang man skrur av maskina.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mar 2013, 10:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Vi har ikke fått noen spørsmål ang. utelvering av informasjon.
Det skal veldig mye til for at vi gir fra oss dette, og dersom det skulle bli aktuelt så må vi få en rettslig kjennelse.

Som administratorer av forumet kan vi se den registrerte e-mailadresse, og IP-adresse som brukeren er registrert fra.

Serveren som forumet er installert på ligger i USA - jeg har ikke satt meg inn i hvor lenge denne lagrer loggene.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Mar 2013, 14:25 
Avlogget

Pegasus skrev:
Vi har ikke fått noen spørsmål ang. utelvering av informasjon.
Det skal veldig mye til for at vi gir fra oss dette, og dersom det skulle bli aktuelt så må vi få en rettslig kjennelse.

Som administratorer av forumet kan vi se den registrerte e-mailadresse, og IP-adresse som brukeren er registrert fra.

Serveren som forumet er installert på ligger i USA - jeg har ikke satt meg inn i hvor lenge denne lagrer loggene.

Høres veldig bra ut. Personlig kan jeg ikke helt si jeg engang liker at folk kan se IP-adressen engang, men vet at dette er overhode ingen problemer å finne ut av uansett så det får heller bare stå sin prøve. Men identitet og privat informasjon er noe jeg setter ekstremt høyt å beskytte.

---> SYOTOS. <---

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2013, 09:28 
Avlogget
Brukerens avatar

hva med å lage en tråd om datasikkerhet, Its me? Dvs. hvordan man unngår å legge igjen alt for mange spor på nettet, f.eks. hvordan VPN og proxyservere funker, linker, etc? Jeg ville i allefall ha velkommet en sånn tråd.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2013, 16:47 
Avlogget

Draugjeger skrev:
hva med å lage en tråd om datasikkerhet, Its me? Dvs. hvordan man unngår å legge igjen alt for mange spor på nettet, f.eks. hvordan VPN og proxyservere funker, linker, etc? Jeg ville i allefall ha velkommet en sånn tråd.

Denne sies å skulle være behjelpelig...

http://www.hidemyass.com/

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2013, 17:27 
Avlogget

Draugjeger skrev:

Har laget ett emne nå som heter Sikkerhet inni Info, nyheter og tilbakemeldinger.
Hårek skrev:
Draugjeger skrev:

Yes den er det. Kan uten tvil anbefale den. Som sagt så under emne jeg lagde så er den tatt med.

---> SYOTOS. <---

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2013, 21:30 
Avlogget

Draugjeger skrev:

Mmm.. jeg tror jeg overlater det til noen andre, vil nødig tråkke feil i forhold til jobben og plumpe ut på med noen mm.. detaljer den ene eller andre veien..

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jun 2013, 15:26 
Avlogget

ItsMe skrev:
Draugjeger skrev:

Har laget ett emne nå som heter Sikkerhet inni Info, nyheter og tilbakemeldinger.
Hårek skrev:
Draugjeger skrev:

Yes den er det. Kan uten tvil anbefale den. Som sagt så under emne jeg lagde så er den tatt med.

linken er til en test av diverse vpn tilbydere.
nå skal det sies at hidemyass kom så dårlig ut at de ikke ville ha de med i testen engang.

http://torrentfreak.com/which-vpn-provi ... ly-111007/

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jun 2013, 17:42 
Avlogget
Brukerens avatar

Bilde

...enough said.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jun 2013, 21:42 
Avlogget

Strelok skrev:
Bilde

...enough said.

Ja... må nok gjøre noe sånt...

Topp

InnleggSkrevet: 02 Aug 2013, 10:42 
Avlogget

Etter forrige oppgradering/reinstallering er det noen endring på geografisk plassering av serveren eller står den forsatt lokalisert samme sted?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: