Godt nyttår!
Mitt prepperår 2012 oppsummert:
Fant forumet i oktober og oppdaget at jeg hadde en prepper i magen fra før av, om enn veldig usystematisk.
Begynte å tenke igjennom hva jeg ville være forberedt på og la meg på et ganske fornuftig og lite apokalypseaktig nivå (mer sånn "innesnødd et par uker").
Fant også pengevettforumet og har lenge forsøkt å betale ned lånet og spare opp en buffer. Blitt mer opptatt av den økonomiske preppingen da jeg er selvstendig næringsdrivende og veldig avhengig av økonomien til folk.
Ryddet ut av et lite kott som jeg ekspropierte til lager. Begynte med å sjekke hva jeg hadde surrende rundt i huset og fant ganske mye som fikk en naturlig plass på lagret. Fant ut at det var mange ting som ikke "passet med hverandre" og mange ting som manglet av nonfood-kategorien.
Etterhvert har det blitt en besettelse å ta med god hermetikk eller tørrvarer hjem. Har også blitt overrrasket over hvor mye nonfood jeg faktisk også trengte. Halve kottet er ikke spiselig!
Har begynt å snuse litt på å ta jegerprøven. Ikke nødvendigvis for preppingens skyld.
Tatt opp urteinteressen, kjøpt den fine urteboka til rolv.no og lest mer.
Sett på masse preppervideoer og survivalvideoer på Youtube og sverget at jeg ikke skal bli sånn

Planlagt mer systematisk kjøkkenhage til sommeren (har hatt litt her og der)
Angret på at jeg sluttet med høner og kanin, men det blir ikke noe av det med det første.
Har også kjøpt en gammel rønne av en hytte (nærmest en brakke) som først og fremst skal være hytte, men som også kan fungere som BOL da vi kan gå dit på et par timer utenfor allfarvei dersom det trengs. Laget et lite lager av ting som kan være der.
Fått tennstål til jul og begynt å trene. Ikke bare enkelt! Selv det å tenne på en serviett er en utfordring. (som jeg klarte til slutt)
Planer i 2013
- Budsjett over hele året (har laget, men lønnen er usikker)
- Spare større buffer og betale mer på lånet
- Utvide lagret og lage bedre rulleringsløsning
- Sette poteter og lage liten kjøkkenhage
- Ut på flere turer i skog og mark. Bruke urtene rundt meg i stedet for medisiner
- Bli i bedre form og miste noen kg
- Passe på at familien er sunn og frisk. Vaksinere minstemann mot influensa siden han er i risikogruppen
- Ta med storebror mer ut i skogen, gi ham en speiderkniv og lære ham litt om naturen