Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Sep 2019, 06:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 84 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 01 Mar 2019, 10:04 
Avlogget

Plattformen är ett under av uselhet med minimal support. Trist :cry:

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2019, 12:06 
Avlogget

Inne på andra dagen. Fler har rapporterat problemen på supportforumet.se

Det enda som är rätt med egetforum är priset. Men det hade utan vidare varit värt någon tusenlapp om året med bättre plattform.

Jag *misstänker* att de reklamfinansierade "gratis" delarna av deras verksamhet fungerar som reservdelar till den del av verksamheten som består av betalande kunder. Det är ett smart sätt att hålla ett bra lager med reservdelar och hög upp-tid utan att det ligger värdefulla reservdelar och samlar damm. Det innebär också att gratisdelarna av deras verksamhet drabbas extra ofta av problem.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2019, 13:03 
Avlogget

Jag tycker det ser ut som om alla forum hos egetforum ligger nere betalande som icke betalande .
Det kan ju bero på strömavbrott eller avgrävd kabel med . Alla är så snabba att börja snacka skit innan fakta har kommit fram

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2019, 13:59 
Avlogget

Tja, administratören har inte ens orkat logga in på supportforumet den senaste veckan.
Admin: ons 20 feb 2019. Man lämnar sina kunder utan kontaktvägar och support, rätt oseriöst om du frågar mig. Kunderna är mer eller mindre gisslan, då man inte tillåter export av inlägg och medlemsdatabaser.

Det är den kanalen de hänvisar till för felanmälan och support, (http://www.supportforumet.se/) de har inte ens behagat skriva en uppdatering om vad som pågår.
Det är ju samma ägare som egensajt som är uppe och snurrar, så om man brydde sig det minsta om sina kunder hade man lagt 5 min på att berätta vad som pågår.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2019, 21:10 
Avlogget

Jag skickade ett mail till egensajt 18,34 och när jag kikade in på vårat forum 20.08 så funkade det vet inte hur länge det gjort det men admin på supporten hade varit inloggad fyra minuter tidigare. ( vill inte lägga ut detta på vårat forum
Hej
eftersom ingen admin på egetforum har varit inloggade sedan den 20 feb så skriver jag här. Det ska ju vara samma ägare så hoppas på att infon går fram.
Hela egetforums forum har legat nere sedan ett par dagar och ingen information går att förmedla då ingen har kollat av suportforumet och sett problemen.
Hoppas nu att det löser sig då det här blir mer och mer vanligt, fortsätter det här med dålig service så får ni släppa på att låta forum lämna med sitt forum intakt utan kostnad.
Ser fram emot att läsa av mitt forum under kvällen ett av de riktigt aktiva forumena

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mar 2019, 14:18 
Avlogget

Strular fortfarande, administratören för egetforum känns lite clueless om jag ska vara ärlig.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2019, 21:24 
Avlogget
Brukerens avatar

Och så var den nere igen! :roll:

Topp

InnleggSkrevet: 14 Apr 2019, 12:04 
Avlogget

och igen

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2019, 21:48 
Avlogget

Nytt forum för preppers

under en längre tid har det funnits ett önskemål om ett nytt forum för prepping
för längesedan så gjordes det en del försök att få loss databasen från eget forum, det går inte att göra på rimligt sätt
detta är ett bekymmer då det inte går att göra saker man borde kunna göra
det vanligaste som gör att ett forum går förlorat är frånvaron av backup
eller att forumsägaren (eget forum) försvinner

sedan har det varit upprepade tekniska problem, återkommande driftstörningar och frånvaron av uppdateringar på forumsmotorn

på senare tid har även stämningen på forumet upplevts som lågt i tak

så på några möten i det verkliga livet så har vi diskuterat möjligheterna till ett nytt forum, där den viktigaste skillnaden blir att vi har full kontroll på programvaran inklusive backupper

för er som vill så välkomna över till

https://preppad.se

Jag är också admin på det forumet, fast under nicket bastard

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 84 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support