Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Mai 2018, 01:19

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 04 Des 2012, 12:03 
Avlogget

Jeg vil gjerne få rette en takk til alle på dette forumet. Maken til samarbeidsvilje og vilje til å dele kunnskap skal en lete lenge etter.
En nybegynner som meg får alltid svar- aldri sure miner.

Jeg har vært på mange forskjellige slags fora men jeg tror aldri jeg har vært på et forum med så god stemning og lite krangling selv om det har vært anledninger der man kunne kranglet om man ønsket.
Setter stor pris på å være her etter så kort tid (siden slutten av oktober) og håper forumet består lenge og at folk ikke blir lei :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 04 Des 2012, 16:18 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg synes akkurat det samme som deg tulla. :D
Fantastisk forum, det er bra at alle forstår hverandres meninger.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Des 2012, 16:25 
Avlogget

Så fint Tulla at du formulerte akkurat det jeg selv kjenner på. :)

Det har vært en fantastisk respons på mine dumme spørsmål ..... om laging og lagring.

Varm takk til Bamse og alle dere andre som er aktive her. :) :) :)

Topp

InnleggSkrevet: 04 Des 2012, 16:36 
Avlogget

Mange hyggelige mennesker her :D

Topp

InnleggSkrevet: 04 Des 2012, 17:29 
Avlogget

Alle nykommerne skal selv ha takk for at dere har interesse for dette. Også det å få friskt blod som ikke er preget av amerikanske forum preger debattene på en positiv måte synes jeg. Så jeg istemmer hjertelig til takken til forumdeltagerne, og fyller lungene til en skikkelig banzai for oss alle. :)

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Des 2012, 20:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Enig med Tulla, å finne forumet var et friskt pust! :D

Topp

InnleggSkrevet: 06 Des 2012, 08:10 
Avlogget

Selv takk! Har ikke mye å bidra med men er mest her for å lære faktisk. Som de aller fleste i Europa, er jeg en mann som har vokst opp langt fra de tradisjonene som før var gitt fra far til sønn. Vi har kuttet oss fra den viktigste overlevelsestiltak: tradisjoneelle kunnskaper. Vi har gjort oss 100% avhengige av olje. Men den dagen den blir for dyrt og ingen lastebil kjører varene til butikker så er vi helt målløse. Jeg håper jeg lærer nok før denne tiden kommer.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Des 2012, 09:44 
Avlogget

duck&cover skrev:
Selv takk! Har ikke mye å bidra med men er mest her for å lære faktisk. Som de aller fleste i Europa, er jeg en mann som har vokst opp langt fra de tradisjonene som før var gitt fra far til sønn. Vi har kuttet oss fra den viktigste overlevelsestiltak: tradisjoneelle kunnskaper. Vi har gjort oss 100% avhengige av olje. Men den dagen den blir for dyrt og ingen lastebil kjører varene til butikker så er vi helt målløse. Jeg håper jeg lærer nok før denne tiden kommer.

Jeg er også her for å lære. Har virkelig lært utrolig masse! Håper å kunne bidra med noen småsmuler innenfor mine egne felt (Som urter og dyr), men mest for å lære.
Takker min far som dro oss med ut på så mange lange og fæle turer da vi var små at vi skrev bok om det etterpå. Jeg har alltid ønsket meg en bestefar som kunne lære meg om naturen. Men når man ikke har det så får man bruke internett :lol: . Så hender deg seg vel at min gamle far har en rev eller to i seilet.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 12:42 
Avlogget

Jeg vil også takke. Er veldig glad for det tradisjonelle sjølbergingsfokuset her inne, at det ikke er de mest ekstreme scenarioene det forberedes for (men noen gjør jo det også, uten at det er noe galt i det).

Jeg kommer til å være veldig bevisst på å videreføre alt jeg tilegner meg av kunnskap og ferdigheter til barna mine.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2012, 11:49 
Avlogget

Må også slenge meg på takkebølgen.
Ser at jeg har mye å lære her inne.
Får bare håpe at jeg kan få gitt noe tilbake også.
Det jeg synes er noe av det flotteste her inne er manglen på aggresivitet.
Ingen regel uten unntak, men ser at regelen her inne er likesitilling, og gjennsidig respekt.
Det er noe jeg setter umåtelig pris på.

MVH (Meget Vennlig Hilsen)

Hårek (den håravfallende :mrgreen: )

Topp

InnleggSkrevet: 22 Des 2012, 01:33 
Avlogget

Jeg vil også takke for eksistensen av forumet. Til forumseiet en sjelden kar å møte, men takker for at du muliggjorde et sted som dette. Til Bamse; vi har hatt våre strider både i forhold til både sak og rolle, men håper at neste år kan bringe det beste ut av oss begge.

Deretter ønsker jeg takke alle medelemmer for deres deltagelse. For min del rettes det spesielt mot Gullars og Frøyatro. Det gir både et lærerikt, interesant og levende forum med så dedikerte deltagere.

Til slutt vil jeg rette en stor takk til Sako 338. Det å tilby terreng, tid og ferdigheter, på den måten du har gjort er en bragd. Det alene forsvarer behovet for et slikt forum!

Noen nevnt, er selvsagt en haug med glemt! Så til de som føler seg utelatt; En stor takk til dere med!

Til slutt ønsker jeg og ønske dere alle en svært god Jul/lysfest/blot/forsinket verv og alt godt videre!

Topp

InnleggSkrevet: 20 Des 2014, 00:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei og Hurra. Ja! Dette forumet har vært helt et friskt pust med masse informasjon og tips, og mange som stiller opp med gode råd og vink når man trenger det.
Og IKKE MINST så har de som opprettet og brukt tiden sin på å "klippe og lime og .. kremt.. retusjere og demper og retter oss på riktig spor når vi prater avgårde OT" selve forumet og våre kommentarer gjort (og gjør) en fantastisk jobb.
Så stemmer i og sier: MAKAN! * to tomler opp* (skulle gitt flere tomler men har bare to) :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: