Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Okt 2018, 13:19

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 07 Aug 2013, 13:08 
Avlogget

Hva med å ha en låst del av forumet hvor det kun legges ut gode tips, pdf bøker etc som må godkjennes av moderatorer før det går ut ?
Da vil de som kun søker etter informasjon kunne gå dit og slippe å bla seg gjennom haugevis av diskusjon.
Man kan jo til og med trekke ut gode diskusjoner og ha de på en plass?

Topp

InnleggSkrevet: 29 Nov 2013, 14:26 
Avlogget

Det begynner kanskje og bli litt mange regler og for streng tolkning av dette? Utakknemlig oppgave og skrive innlegg bare for å oppdage at det kommer regler i ettertid som får postene fjernet...

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Nov 2013, 15:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg er forvirret. En tilbakemeldingspost jeg leste igår er borte, og jeg aner ikke hva som er moderert. Enkelte fora der jeg har moderert tidligere har hatt praksis av at sletting av tråder/poster annonseres med begrunnelse. Er det en ide? Da forstår vi andre ihvertfall hva som har skjedd og hvorfor.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Nov 2013, 15:01 
Avlogget

Slik jeg opplever det er forumet faktisk ekspanderende, noe som ofte fører til at man må vurdere og se på hvordan man vi, drifte ting. Hvilke regler som er lure å ha osv. Og nesten garantert vil det bli gjort feil. Men en god og allmenn praksis, er i det minste å diskutere moderering med moderering med moderatroerne og ikke på det åpne forumet.
Det jobbes jo med dette hele tiden, og nettopp denne tråden er til for å komme med forslag til hvordan ting skal bli bedre :D

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2013, 00:11 
Avlogget
Brukerens avatar

jeg tenker igjen at det burde være mulighet for å danne "hemmelige" eller muligens heller invitasjonsbelagte underfora for å legge til rette for preppernettverk. Kunne ha lyst på det selv, faktisk.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2013, 02:20 
Avlogget

Personlig så syns jeg det er blitt noe mer ryddig av unødvendige kommentarer her å der. (Ennå uoversiktlig for den del, men ser at noen av de "små kommentarene" er borte). Virker som noe har fått litt mer "sin plass" på forumet om jeg kan si det sånn. Ikke like nødvendig å ha en kommentar med "helt enig" på noe som skal være en informasjon til folk. Om man ikke har noe annet å skrive enn det, (altså spørsmål e.l så la heller være å si noe). Blir unødvendig med de små kommentarene. Om man MÅ kommentere, så vil i hvertfall jeg personlig si det er bedre å gi beskjed med slike kommentarer privat. Ikke oppta relevant informasjon som sakte men sikkert forsvinner med folk som konstant må kommentere "enig, eller "bra sagt" e.l. Da forsvinner fort den viktige informasjonen bak i sidene.. og folk generelt er ikke så altfor ivrige på å måtte bla seg igjennom X antall sider før man kanskje finner noe..

Draugjeger skrev:
jeg tenker igjen at det burde være mulighet for å danne "hemmelige" eller muligens heller invitasjonsbelagte underfora for å legge til rette for preppernettverk. Kunne ha lyst på det selv, faktisk.

Det med invitasjonbelagte underfora/deler på forumet for litt mer private preppernettverk høres ut som en knall ide, du er ikke den eneste som kunne tenke deg det. Håper det kunne blitt mulig å lage noe slikt. I hvertfall for en prøve periode evt?

---> SYOTOS. <---

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2013, 13:39 
Avlogget

Enig med Draugjeger og ItsMe om et slikt underforum. Kunne vært greit når nettverk skal dannes. Regn med meg om det blir noe.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Des 2015, 21:49 
Avlogget

Tror tiden er moden for en egen "kontakt oss her" tråd for media x)
Så slipper vi alle trådene innimellom alt det andre nyttige hvor de finner det for godt å legge inn "søknaden".
Blir ryddigere da.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Des 2015, 23:27 
Avlogget
Brukerens avatar

viewtopic.php?f=2&t=1023&hilit=media

Topp

InnleggSkrevet: 15 Des 2015, 19:48 
Avlogget

Har 2 ting.

- Om det kan settes som default at innlimte linker/URL går til _new window eller _new page i stede for nå hvor man forlater nsf når man trykker en link.

- Har lenge lurt på når regel TEST er ferdig. ;)
Vedlegg:
regeltest.PNG
regeltest.PNG [ 8.51 KiB | Vist 2910 ganger ]

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jan 2016, 19:09 
Avlogget

jeg skulle ha fått utlevert / lastet ned noe mer tid? Finnes det en app for det?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jan 2016, 20:16 
Avlogget
Brukerens avatar

døh, bruk opp den tiden du har fått først, så kan du tar mer etterpå.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jan 2016, 07:20 
Avlogget
Brukerens avatar

Filbert skrev:
jeg skulle ha fått utlevert / lastet ned noe mer tid? Finnes det en app for det?

Ja, det finnes faktisk opptil flere apper for formålet. Se her. Dessverre virker de bare fra sofaen eller godstolen.... ;)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 148 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support