Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Aug 2018, 05:37

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 01 Okt 2012, 12:04 
Avlogget

Vet ikke hvor ellers jeg skal poste dette så tømmer det her sålenge.

Tar med følgende sitatet fra Frøyatros' cyberkrig-tråd for å avslutte avsporingen der:
Bamse Brakar skrev:
..Det burde være mer enn nok diskusjonstemaer å bruke tiden på som ikke går i kategorien tin-foil.
Jeg synes Vandreren sa noe bra om dette i presentasjonstråden nylig:
vandreren skrev:
Hei spøkelse, ikke for å skremme deg, men jeg er en sånn foliehatt, i hvert fall i noen andres subjektive øyne. Men det som er så greit med slike som meg er at det går an å snakke prepping isammen uten å krangle om hvorfor :)

I utgangspunktet er jeg bare takknemlig for at folk gidder starte opp preppewebsider i det hele tatt Bamse.
Jeg backer opp alle ikke-foliehatter bare de prepper og er med på å skape bevissthet om prepping. Det vil redusere mengden av zombier på trappa mi når SHTF og det setter jeg pris på :D
Jeg har ingen vansker med å holde fokus på det jeg har i felles med mine medmennseker.

Nå fikk jeg omsider satt meg inn i noe av oppstartsfasen av norsk survival forum også. Så da vet jeg omtrent hvor skillet går og hva som blir ansett som "ikke jordnært" her.
Som Crusoe antydet så er det ikke noe klinkende klart i selve forumsreglene om dette.
Men som sagt; respektert hvilken linje de som styrer med dette forum ønsker å legge seg på. Alle preppeinteresserte som får utslett av chemtrails har nå et norskt preppeforum der de slipper dette :D

Kanskje denne tråden kan brukes til noe brobygging mellom de forskjellige preppeleirene. Prepping er tross alt noe av det mest selvfølgelige blant alufoliefolket og har vært det lenge er mitt inntrykk.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Des 2012, 11:57 
Avlogget

Man referere gjerne til paranoïa i psykiske lidelser når man rangerer folk som er litt forberedt på det verste. Det er fakta at mennesket tenker lineært og klarer ikke å tenke seg en fremtid som kan bli verre enn nåtiden.
Men vi er ingen profeter, vi har ikke plikt til å forklare verden hvorfor ting vil gå galt etter hvert. USA har 16000 milliarder dollar i gjeld seksten tusen milliarder ja, og det tar ikke en ekspert i økonomi for å forstå at de kommer aldri til å kunne tilbakebetale og at dette vil ta med seg hele vestlige verden i dassen.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Des 2012, 17:47 
Avlogget

duck&cover skrev:
Man referere gjerne til paranoïa i psykiske lidelser når man rangerer folk som er litt forberedt på det verste. Det er fakta at mennesket tenker lineært og klarer ikke å tenke seg en fremtid som kan bli verre enn nåtiden.
Men vi er ingen profeter, vi har ikke plikt til å forklare verden hvorfor ting vil gå galt etter hvert. USA har 16000 milliarder dollar i gjeld seksten tusen milliarder ja, og det tar ikke en ekspert i økonomi for å forstå at de kommer aldri til å kunne tilbakebetale og at dette vil ta med seg hele vestlige verden i dassen.

Tja... Jeg har vansker med å holde maska rett når jeg ser folk rope ut at flyene etterlater seg chemtrails, illuminati skal ta over verden, for ikke å snakke om planeter som skulle ha kommet og ødelagt jorden allerede, en som "er litt forsinket" og at det er en cover up for å holde befolkningen i ro. Slike folk kunne kanskje ha hatt godt av en liten tur innom legekontoret tror nå jeg da.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Des 2012, 18:32 
Avlogget

Jeg hadde dødd av latter og garantert kjøpt om jeg fant en julekalender som gikk til 21. desember :D

Topp

InnleggSkrevet: 04 Des 2012, 14:06 
Avlogget

En forutsetting for at jeg er på dette forumet er nettopp for å slippe unna, for å si det mildt, tendensene på survivalistboards.. Chemtrails er nettopp en glimrende eksempel på kvasivitenskap. Ingen seriøs dokumentasjon har noensinne blitt meg vist at disse kondensstripene er noe annet enn akkurat kondens. Tilsynelatende er chemtrails prosjektet over skal man tro de som kan dette. Himmelens makter må vite hvorfor..

Det er for meg ingen naturlig sammenheng mellom konspirasjonsteorier og selvberging. De jeg kjenner til som er over middels interessert i konspiranoia er samtidig de som er minst fysisk rustet til å klare seg, ironisk nok. For mye tid på youtube og tvilsomme nettsider og for lite tid ute i den virkelige verden.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2012, 12:43 
Avlogget

hugthemtrees skrev:
Det er for meg ingen naturlig sammenheng mellom konspirasjonsteorier og selvberging. De jeg kjenner til som er over middels interessert i konspiranoia er samtidig de som er minst fysisk rustet til å klare seg, ironisk nok. For mye tid på youtube og tvilsomme nettsider og for lite tid ute i den virkelige verden.

Så enig, så enig!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Des 2012, 13:20 
Avlogget

Det er jo derfor vi øver på overløeve minst et døgn ute i skogen med hermetikk og primus, Ikke sant Hugthemtrees :D

Topp

InnleggSkrevet: 30 Des 2012, 13:59 
Avlogget

Filbert skrev:
Det er jo derfor vi øver på overløeve minst et døgn ute i skogen med hermetikk og primus, Ikke sant Hugthemtrees :D

Et døgn blir vel ikke rare survival-øvelsen.
Man kan jo lett overleve 3 dager i Norsk natur uten mat og drikke.
Eneste problemet kan være temperaturen.
Derfor har jeg ull i min BOB.
Etter å tatt inn over meg uttrykket:
"Cotton Kills".
Selv på kjølige sommerdager kan man risikere hypotermisk reaksjon med Bomulls klær innerst.
Har man derimot Ull innerst.... Selv våt ull beholder 80% av isolasjonsevnen.
Mens våt Bomull kjøler ned....

MVH

Hårek

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet