Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Feb 2018, 07:48

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Prosjekttråd/logg
InnleggSkrevet: 20 Nov 2017, 22:22 
Avlogget

Hei
Er det et sted på forumet man kan lage en prosjekttråd/logg?

Topp

Innleggets emne: Re: Prosjekttråd/logg
InnleggSkrevet: 21 Nov 2017, 06:23 
Avlogget

Istemmer Berner's spørsmål. :)

Det kunne være fint med et eget underforum for medlemmers egne prosjekter/gjøremål. Jeg har igrunn brukt 'Løst og Fast' til det, men...

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2017, 19:02 
Avlogget

Er ofte svært populært på andre foraer, kunne kansje dratt opp aktiviteten noe?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jan 2018, 03:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Er i ferd med å kjøpe inn komponenter til en DIY solcellegenerator.
Jeg støtter forslaget om eget hjørne for prosjekter/logger/DIY. Kan gjerne se for meg at dette og alle andre aktuelle fremtidige prosjekter blir lagt ut på "Gjør-det-selv hjørnet" til NSF som eneste sted ;)

One day...

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jan 2018, 04:01 
Avlogget
Brukerens avatar

Eventuelt "Gjør-det-selv og andre oppfinnelser".

.. Selvfølgelig avhengig av hva moderatorene kan se for seg at seksjonen skal brukes til.

One day...

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jan 2018, 22:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Det er ikke noe forbud mot prosjekttråder her inne. Så langt har det vært samme enkle regel for disse som for andre: Finn det underforumet som passer best og start nytt emne der. For eksempel har Cornelius valgt å legge sin tråd “Cornelius rare påfunn” til bonusforumet «Løst og fast». Strelok har en vedr. å sette i stand en gammel hytte i «Hus og hytte». Og det finnes ganske sikkert mange andre som gjerne kunne hatt merkelappen «prosjekt». Ikke minst er det masse småsaker i samletråden «Hva har du gjort siste uke….»

Dersom vi skal opprette et eget underforum kun for prosjekttråder, kunne jeg tenkt meg å vite hva dere forstår med en «prosjekttråd». Hva er det, hvordan skal den bygges opp, hvordan kan andre svare, KAN andre svare… og så videre. Hvilke tema er relevante her hos oss? Det må jo være noe som har en viss tilknytning til beredskap.

Ikke minst tror jeg det er viktig å avgrense HVEM som kan starte slike tråder. Det jeg tenker på er at vi har mange nye medlemmer som er innom oss en kort stund for så å forsvinne igjen. Jeg tror det kan være en fordel om de både har litt fartstid og har vært aktive bidragsytere på forhånd. Noen tanker om dette?

Topp

InnleggSkrevet: 18 Jan 2018, 00:05 
Avlogget

Bamse: Et slikt forum kunne for eksempel ha samme regler for tilgang som de regionale underforumene. Prosjekttråder kan være enten for et konkret prosjekt (ny god, kjøkkenhage eller hva man måtte ha på gang) eller en samletråd som den til cornelius, hvor man forteller om hva man gjør heller enn å spørre hva andre gjør eller mener. Målet slik jeg ser det vil være å få innspill/hjelp av andre brukere, og samtidig inspirere eller hjelpe andre som måtte ha lignende planer. Bilder/tegninger osv bør være med for å gjøre det mer interessant å lese og lettere for leseren å følge utviklingen. Relativt detaljerte beskrivelser av hvordan ting blir gjort, hvorfor, og evaluering av resultatet bør også være med. Et eget forum for slike tråder vil gjøre dem lettere å finne, begrense tilgangen for utenforstående til potensielt "sensitiv" informasjon (bilder av ting som kan bli gjenkjent for eksempel), og forhåpentlig inspirere flere til å bidra.

Jeg har selv noen småprosjekter jeg godt kunne skrevet litt om, og på lenger sikt et stort (prosjekt preppersmåbruk) som ville passe godt i et slikt forum. Foreløbig har det blitt med tanken, nettop på grunn av mangelen på et tilpasset forum.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: