Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Aug 2018, 15:07

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: God dag!
InnleggSkrevet: 10 Okt 2016, 10:28 
Avlogget

Hei hei, jeg lette litt etter en plass å poste en presentasjonar tråd, fant innen veldig logisk plass for det så velger å legge den her. Bare gi meg ett lite hint om den skulle vært lagt en annen plass:)

Så ja, meg:) jeg er ny her, 29 år og alene mamma til to barn. Bor på landet, en fin bygd i Telemark.
Så hvordan fant jeg veien inn hit lurer du på?;) jo, det startet vel helt oppriktig med at jeg så en episode av doomsday preppers på tv. Første reaksjon må jeg innrømme var; omg craaazy!! Men så blir man sittende å se litt flere episoder og man begynner å tenke. Ok, så er jeg kanskje ikke enig med alle om hvorfor de prepper, men er det så dumt å være forberedt da?

Vi her i Norge har levd godt veldig lenge, de fleste i min generasjon har fått alt vi trenger, uten å måtte jobbe spesielt hardt for det. Når jeg snakker med min farmor på 94 om mitt liv som små barns mamma og husmor vs hennes. Så er det to helt ulike verdener.

Som jeg tenker, så er det kanskje ikke så urealistisk at vi kan oppleve krig eller andre kriser som vil gjøre det vanskelig å få tak i mat og andre nødvendigheter.
Jeg kommer nok ikke til å forberede meg til å pakke en sekk og stikke til skogs. Det er jeg verken fit nok til eller har kunnskapen til. Men jeg tenker at å ha det jeg trenger hjemme av mat, medisiner og annet. Nok ved og lys kan være lurt.

Vi som bor her på bygda er vandt med at strømmen går ofte, spesielt i høst og vinter mnd, jeg har mer enn en gang mått fortsette middags lagingen på ved ovnen:) og da setter man litt ekstra pris på å ha varme og lys som ikke krever strøm.

Jaja, så jeg har altså forvillet meg inn hit i håp om å få litt tips og triks:) det var litt om meg og noen tanker jeg har gjort meg, gleder meg til å utforske forumet mer:)

Topp

Innleggets emne: Re: God dag!
InnleggSkrevet: 11 Okt 2016, 02:33 
Avlogget

Velkommen! Her er presantasjonstråden ;)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: