Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Okt 2018, 08:17

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 55 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 03 Jun 2012, 08:44 
Avlogget

Siden dette forumet har et uttalt ønske om og vokse, har jeg i lang tid lurt litt på hvordan folk finner frem hit. Personlig fant jeg frem hit via Survialistboards, og det har forsåvidt mange andre også gjort. Men det gjelder jo tydeligvis ikke for alle heller.

Så, hvordan fant du frem hit?

Og hva skal til for at dere skal fortsette og bruke forumet? Jeg ser at det er en del medlemmer som ikke har vist seg på en stund, og det er jo ikke noe moro! :) Så jeg håper dere bruker forslag til forbedringer/endringer av forumet tråden til og få frem deres synspunkter, slik at vi alle kan nyte godt av hverandres selskap! :D

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2012, 09:07 
Avlogget

Fant fram via survvivalistboards jeg også.

Det er nå slik at ikke alle liker det samme, og jeg er ingen teoretiker som setter fancy ord på ting
og kan skrive lange avhandlinger om personlighetstyper eller analysere oppførsel.
Jeg er en enkel sjel som liker å fikle med ting, som ikke tenker over ting altfor mye :oops:

Konspirasjonsteorier og peak oil sier meg Nada....til det er jeg for enkelt skrudd sammen.
Så desverre blir det ingen dype teoretiske innspill fra meg.

Kommenterer håndfaste ting og diskuterer gjerne utstyr, ellers nyter jeg alle gode tips fra bra folk
her inne og prøver å lære litt om alt :)
For her inne er det en del bra kompetanse samlet.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2012, 12:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Et bra emne dette!

Norsk Survival Forum har sitt utspring fra Survivalistboards og har dermed "stjålet" noen brukere derifra :oops:
Forumet er nok i kategorien nisje-forum, og da er det jungeltelegrafen som gjelder - ihvertfall nå i starten.

De som søker etter ting vi diskuterer på f.eks. google vil kunne finne forumet, men for å komme høyt opp på søkelistene der så gjelder det at vi har mye bra innhold i diskusjonene.

Bra innhold => Høyere rangering hos Google => Flere besøk => Flere medlemmer :)

Når det gjelder medlemmer som ikke viser seg igjen - så sammenligner jeg dette med en f.eks. en pub. Den har alltid den faste gjengen som alltid er der. Så har vi de som er innom av og til, mens noen bare er innom en gang. Slik vil det alltid være.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2012, 12:18 
Avlogget

Startet på survvivalistboards for et par år siden! Da jeg joinet var det lite aktivitet på "skandinaviske" seksjonen.

Jeg tror det å få opprettet dette forumet var meget bra valg. Amerikanske forumer har helt annen kultur enn oss. Da vi har et veldig forskjellig lovverk, helt andre butikker, relativ forskjellig fauna. USA har jo de fleste klima soner, alt fra ørken, fjell, skog, sumper, regnskog etc.

I USA har de fremdeles til enorme områder der du ikke har en nabo innenfor 20 mil. Du kan gjerne kjøpe 20 mil med land om du har penger nok! Dette er nesten umulig i Norge så sant man ikke bor veldig remote nord for trøndelag eller nord norge / finnmark. Eller at du heter Løvenskiold! :mrgreen:

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 01:35, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jun 2012, 12:20 
Avlogget

Fant frem via google. Hadde studert prepping via youTube og amerikanske nettsider i en måned, før jeg bestemte meg for å sette i gang med noen mål. Er rimelig fersk når det gjelder bevisst prepping. Og skulle vel egentlig bare sjekke ut noe om solceller, da jeg via et googlesøk oppdaget at jeg ikke var den eneste nordmannen som hadde tilegnet meg prepping som hobby. Deretter registrerte jeg meg og er her litt sporadisk.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2012, 10:14 
Avlogget

Via amerikansk alternativ media ble jeg klar over at langtidslagring av bønner, mel, ris ol. helst bør skje i mylar poser, og ikke i plastbøtter slik jeg antok skulle gå bra. Da googlet jeg på "Mylar bags" og på første siden (#7 fra toppen) kom jeg til Norsk Survival Forum :)

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2012, 17:45 
Avlogget

Jeg fant forumet når jeg googlet et våpen jeg vurderte å kjøpe. Kikket såvidt innom og surfet videre. Noe senere tenkte jeg at det var jo et forum jeg burde sjekke ut, som den pcanalfabeten jeg er så gikk ikke det på første forsøk... Fant deretter veien til swedish..og survivalistboards herfra.

Trives så langt godt her, mye flinke folk og mange gode ideer som plukkes opp. Synes selv min prepping har øket med mange 100% og er stadig akselrerende siden jeg joinet inn. Regner med at deltagelsen kommer til å bli som i andre forum, til tider er man aktiv, til andre tider mindre aktiv og også til tider innaktiv.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2012, 23:09 
Avlogget

Hei alle sammen.

Jeg fant denne siden via Survivalist Boards nå for typ 5 minutter siden. Tenkte jeg fikk registrere meg og slenge meg med.

Jeg meldte meg inn på Survivalist Boards for lenge siden, men hadde bare et par posts der tror jeg, leste mest isteden. Ble liksom en del folk der som virket litt drøye for min smak, men mye bra praktisk info innimellom da. Må innrømme at jeg ikke visste at forumet hadde en skandinavisk del :oops:

Jeg kan ikke love at jeg blir en veldig aktiv bruker her, men jeg skal bidra med det jeg kan, og jeg kommer garantert til å lese en del.

Dere må bare se bort ifra alle eventuelle stavefeil o.l. Lenge siden man har skrevet slik som dette på norsk ja.

Cheers guys. :D

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2012, 23:27 
Avlogget

Velkommen til det gode selskap! :)

Kan jeg spørre hvilken landsdel du kommer i fra? Om du ikke føler for det så er det helt greit! Bare nysgjerrig å se hva og hvor folk er i fra.

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 12:18, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jun 2012, 19:35 
Avlogget

Takk takk.

Ikke noe problem å spørre. Jeg holder til på Østlandet, eller mer spesifikt Østfold.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jun 2012, 15:39 
Avlogget

Jeg snublet over en link hit under dette blogginnlegget. Googlet "preppers norway" før jeg kom dit. :)
Holder til i Akershus.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2012, 18:57 
Avlogget

Fant det via google mens jeg lette etter info på hvor lenge man kan lagre bensin. (kjempefornøyd med det!)

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jul 2012, 22:07 
Avlogget

jeg kom også fra survivalistboards.
jeg synes mye av preppingen virker overveldende, komplisert og vanskelig å rotere.
så jeg har slått meg til ro med noe tørrvarer, som ris, pasta, mel og noe dagligartikler.

også brenner jeg for kniver, økser etc.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Aug 2012, 18:34 
Avlogget

[quote="Pegasus"
Når det gjelder medlemmer som ikke viser seg igjen - så sammenligner jeg dette med en f.eks. en pub. Den har alltid den faste gjengen som alltid er der. Så har vi de som er innom av og til, mens noen bare er innom en gang. Slik vil det alltid være.[/quote]

Den faste gjengen på pub er nok en bra sammenligning! Regnet meg i dag frem til at fem brukere står for 53% av alle postene her! Hvis dette virkelig hadde vært en pub, hadde jeg antagelig hatt skrumplever og nyresvikt på dette stadiet! :mrgreen:

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Aug 2012, 11:04 
Avlogget

Snublet innom på leting etter noe annet.
Anser meg hverken som prepper eller survivalist, og har en innebygget skepsis mot den slags, særlig om det er ting som har sitt opphav fra våre mindre begavede venner i vest.
Men siden dette forumet er relativt fritt for foliehatter, armadillohjelmer og zombier, så jeg bestemte meg for å gi det en sjangse.
Hvor lenge jeg blir her vil tiden vise.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 55 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support