Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Okt 2018, 01:18

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Beklagelse
InnleggSkrevet: 15 Mai 2012, 21:41 
Avlogget

Var usikker hvor jeg skulle poste denne tråden, men regner med at dette er rett kategori.

Jeg ønsker med dette å beklage mitt bidrag til at posten om moralske grenser i en SHTF situsjon, tok de vendingene de gjorde. At formen tok de vendingene det gjorde tar jeg på min kappe. Jeg gikk langt over grensen for hvordan man bør behandle sine medforumister ( :?: ) og motdebattanter. Jeg vil ikke på noe måte forsøke å unnskylde min oppførsel utfra hvordan andre reagerte på mine innlegg. Selv om vi er ulike, både i forhold til verdier og meninger, så håper jeg at jeg ikke vil reagere på samme måte i fremtiden. Selv om våre meninger og virkemiddler er forskjellige, så skader jeg bare motdebattanter, diskusjonen, saken og meg selv, ved å dra debatten til det nivået jeg gjorde.

Mine meninger er nok de samme, mine resonemanger noe jeg står innefor, men at jeg ikke tok meg bryet med å saklig imøtegå argumentasjonen, er svært beklagelig. Jeg håper jeg ved neste korsvei bevarer den roen og sakligheten forumet fortjener. Heretter vil jeg imøtekomme kritiske innvendinger jeg ikke er enig i, i langt mer siviliserte former.

Jeg vil også si klart i fra at dette innlegget ikke er basert på noe innvending fra moderatorene. Fra mitt ståsted, så synes jeg moderatorvirksomheten i nevnte diskusjon var upåklagelig.

Ærbødigst unskyld fra Crusoe

Topp

Innleggets emne: Re: Beklagelse
InnleggSkrevet: 15 Mai 2012, 21:49 
Avlogget

Steike, det må man si Crusoe...Respekt ( som Ali G ville sagt det) :)

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mai 2012, 23:13 
Avlogget

Its all good ;)

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 01:26, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mai 2012, 05:29 
Avlogget

Hm, det står det respekt av ja. Godt at det finnes folk som tar tak i seg selv, det har jeg inntrykk av at det er sjeldent i på slike forum. Vel, nå har jeg jo mest erfaring med amerikanske forum, og de er jo en haug gærninger uansett... ;)

Synes uansett at det var bra du tok opp temaet du gjorde, selv om det nok kunne blitt tatt opp på litt mer siviliserte former, så er jeg glad for at du slår et slag for et åpent og frittstående diskusjonsforum Crusoe! :)

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mai 2012, 20:36 
Avlogget

Respekt er ikke noe du får,det er noe du gjør deg fortjent. Du har fått min nå.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mai 2012, 20:44 
Avlogget
Brukerens avatar

Den er grei Crusoe :)

Vi har alle forskjellige meninger og oppfatninger men til tross for dette så håper jeg at diskusjoner ikke bikker over på feil side fremover. For å ta en klisje: Vi er alle i samme båt :)

Når det gjelder modereringsjobben så strekker vi oss lengst mulig for å slippe å gjøre noen endringer/sletting av innlegg eller gi advarsler.
Forumet drives uten noen som helst økonomisk gevinst, og drift/moderering gjøres på fritiden. Om det blir for mye 'rabalder' er jeg redd for at vi moderatorer fort kan gå lei.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mai 2012, 21:37 
Avlogget

Synes som nevnt at dere gjør en flott jobb som moderatorer Pegasus, og må få gi ros til Bamse, som ikke benyttet rollen offensivt i nevnte debatt. Takker forøverig for hyggelige tilbakemeldinger i denne tråden.

For min egen del, har det å oppdage dette forumet, og å følge veien videre til amerikanske og svenske (samt flere blogger) fora, ført til at min prepping både har endret seg i natur og målrettethet. Dette gjelder spesielt ift matlagring :oops: Har nok fremdeles mye fokus på tildels "aggressive" overlevelsesstrategier, men "passive" og proaktive strategier blir vektlagt i svært mye større grad en før.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: