Verden vil nok bedras ja. Dette er en lang diskusjon antar jeg uten et svar, som kan sies å være sannheten

.
Tråden var startet med spørsmålet: Er vi på randen av krig?
Økonomi, nød, trange kår, misunnelse, behov for flytting av fokus på interne forhold til ekstern fokus, overgrep, det er sikkert mange ting som kan føre til krig. Historien har en tendens til å gjenta seg selv.
Når nabokrangler må til retten for å løses, så er det vell ikke store håp om at nasjoner skal bli enige i lengden.
Krig blir det garantert igjen, årsaken kan vi spekulere i. Når det blir vet ingen.
Hvordan krigen vil bli ført vet vi heller ikke. Men det blir nok noe ala Terminator antar jeg, med maskiner og droner.
Som en kjent mann sa en gang: "Hvordan tredje verdenskrig blir ført vet jeg ikke. Men jeg vet at den fjerde verdenskrigen blir ført med stokker og stein."
Desto mer handel og kommunikasjon det er mellom landene, så er nok sjansen for at det blir krig også mindre.
Derfor håper jeg at vi unngår en kald krig, for da øker mulighetene for SHTF.
Oliver Stone er amerikaner og USA-kritiker. Han lagde en god dokumentar om alle USAs presidenter etter andre verdenskrig. Der var det ganske mange interessante opplysninger. Den anbefaler jeg sterkt å se. Nå lager han en dokumentar om Russland/Ukraina-affæren.
Se her:
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 45401.html