Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Nov 2017, 08:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: To go Gummibåt
InnleggSkrevet: 26 Apr 2012, 15:33 
Avlogget

Leter etter noe alternativt til raskt fiske eller noe for å sette ut krabbeteiner. Noe å komme ut et par meter fra svabærget, men ikke alt for langt! :lol: Jeg har tilgang til robåt, men det innebærer 20 min biltur og 15 min walk. Ned til sjøen der jeg bor tar det ca 10 min å gå.

Jeg tenker noe alternativt type liten gummibåt. Jeg har ikke noe båtplass eller naus eller noe slikt. Mellom der jeg bor og sjøen er det derimot litt skog og ikke så alt for mange menneskene som beveger seg. Noen er det dog.

Jeg ønsker noe jeg kan lagre i skogen om vår/sommer/tidlig høst så jeg kan komme meg et par meter ut og sette feks teiner. Om noen har noen løsninger på quick oppblåsbar løsning så man ikke må stå 40 min og pumpe opp og tømme galskapen for luft.

Forslag til kammo? Området er eid av kommunen / eller et eller annen kraftselskap. Det er i bunn og grunn en litt gjemt vik.

Jeg vet det er litt spesiell problem stilling, men det er hva jeg har å jobbe med pr dags dato bosituasjon!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 02:23, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne: Re: To go Gummibåt
InnleggSkrevet: 26 Apr 2012, 16:17 
Avlogget

Hei Gullars, små gummibåter av den typen som biltema/XXL/Clas /Obs bygg selger, 1000-3000 kr.
Samt en oppladbar batteridrevet pumpe fra en av de ovennevnte. Jeg bruker dette når jeg er på tur.
Båten kostet 1500 og tar 3pers. Pumpen kostet ca 150kr og blåser opp kanoen på 5 min.
El.motor fulgte med båten , det eneste jeg trengte utenom var et lite 12v batteri (700 på biltema)
På dette batteriet kjører jeg ca 5 timer.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Apr 2012, 22:46 
Avlogget

Meget interisant!

Hvor kjøpte du din båt?

Jeg må finne en kammoflasje løsning!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 02:23, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 27 Apr 2012, 16:07 
Avlogget

Båten er kjøpt på xxl eller coop obs, litt usikker.....fikk den i gave fra mine foreldre.
kamuflasjenett får du jo billig på forsvarsbrukt og xxl, kanskje finn.no.
og da skal du jammen stå oppi båten før du oppdager den ;)

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2012, 10:32 
Avlogget

http://www.xxl.no/vannsport/kajakk-baat/baat/fishing-m-el-motor-1054899?searchWord=b%C3%A5t

Kanskje denne! Er på tilbud til 1000 kr. Ca 400 kr for batteri og 300 kr for kammo netting.

Tjaaaaa.. Lyder som en plan! ;)

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 02:25, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2012, 23:19 
Avlogget

Den ser mye lik ut som min båt den der Gullars.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mai 2012, 01:20 
Avlogget

Det går veldig fint å trille gummibåt på kanotralle, har til tider trilla rundt på en 13 fots Zodiac med motor på en Incas tralle.

Så slippern å ligge offentlig tilgjenglig for rekende fanter. Hvis du har plass til en oppblåst båt i heimen, kan det jo være noe å tenke på ?

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mai 2012, 11:12 
Avlogget

Sitat:
urgeburger skrev:

Det går veldig fint å trille gummibåt på kanotralle, har til tider trilla rundt på en 13 fots Zodiac med motor på en Incas tralle.

Så slippern å ligge offentlig tilgjenglig for rekende fanter. Hvis du har plass til en oppblåst båt i heimen, kan det jo være noe å tenke på ?

Jeg bor for urbant bortsett fra et lite skogholdt. Om jeg ikke kan gjemme den må nok jeg bære den og blåse den opp ved sjøen. Kombinert med fiskeutstyr og krabbeteiner blir det litt vekt.

En tralle er helt umulig der jeg skal sette ut båten dessverre.

Takker for innspill uansansett. Jeg skal nok finne en løsning!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 02:26, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2012, 20:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Har en kompis som sverger til Alpacka. Har vært med på masse turer med slik, og han er fortsatt like frelst. Om det er noe å sette ut krabbeteiner fra, det får være en annen sak, men gøyalt ser det ut for ihvertfall. Solide saker også, til tross for ultra-lett vekt. Sjekk ut her: http://www.packrafting.com/
Har faktisk tenkt å kjøpe sjøl også, i et forsøk på å oppøve Lars Monsen-genet enda mer :P
Kan nevnes at denne greia er lett nok til å bare stroppe til sekken uten å pakke sammen, altså oppblåst.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2012, 21:41 
Avlogget

Kompis av meg har en slik! Genial sak! Har slevet på den lenge, men akkurat for tiden har jeg ikke 7000 kr (totalt med årer og spruttrekk)

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2013, 03:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Ville holdt meg til det billige jeg, som virker mer stabil å begeve seg rundt i og flytte tyngdepunktet. Det er vel ikke lenger enn 100 meter ut sannsynligvis? Kan spare penger på å droppe motor også, for årer må en ha med i båten uansett, om en er beredt [hvis du ikke planlegger å dra på langtur shtf].
Dessuten er ting som ligger ute i det fri helt fri/gratis for noen, meg selv inkl. som ungdomsramp. Kunne ikke vi i den trivelige gjengen bruke det, ergo; ødelegg det. Ha lappesaker og verktøy nedgravd/dekket til bortenfor båten, så berger du bedre hvis Ungdomsrampen Finner Snodig Objekt. Ville lagt med en lapp a lá "Snart tilbake ;)" ikke fullt så synlig i båten, så blir sjokket større.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: