Jeg har kun kjøpt fra
Sorbent Systems og vet derfor at de har varer med superb kvalitet. Jeg har vurdert andre europeiske leverandører og funnet ut at de ikke kan konkurrere på pris i alle fall. Regnet litt på tilbud fra
Conserva,og fant ut at det ble dyrere enn Sorbent Systems. Husker ikke helt detaljer, men mener å huske at spesielt oksygen absorbere var svindyre derfra.
Ellers så har mormonerne
en europeisk filial som averterer med fraktfri levering. Prisene er så vidt jeg husker sammenlignbare med Sorbent's hvor frakt kommer i tillegg. Men de har bare en størrelse på posene, ca 4 liter, og en størrelse absorbere, tror de er på 300 ml. Men tykkelsen, 7 mil er omtrent som de tykkeste til Sorbent. Men jeg har ikke kjøpt derfra, så jeg vet ikke om de faktisk leverer fraktfritt også til Norge. Har egt vanskelig for å tro det.
Dersom du bestiller fra Sorbent, så vil du ganske raskt få en mail hvor de forteller at fraktkostnadene til Norge er høyere enn standard. De vil da oppgi en fraktpris som kan være opp mot 2/3 av vareprisen. Men nøyaktig sum vil nok sikkert variere avhengig av hvor mye/lite man bestiller.
Forøvrig så er beste måten å forsegle mylarposer på å bruke rettetang, altså det motsatte av krølltang. Skaff en med termostat og så lange keramiske plater som mulig.