Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Jun 2018, 05:03

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Feltflaske med kopp
InnleggSkrevet: 09 Aug 2013, 07:18 
Avlogget

Hei. Var på Nordisk Fritid på Hjellum ved Hamar. De hadde mye snedig, men for den som liker litt skogsturer eller vil ha vann og kokemulighet i bil ol, fant jeg Sivilforsvarets feltflaske med kopp og bestikk. Dette er USA modellen i nyreformet alu.
De var litt sandpapir i overflata men de vart glatte med litt stålull og albuefett. For 50kr pr stk så var synet av kassa med haugevis av dessa en sakral opplevelse. Og jeg klarte bare å få med meg 3 stk fordi dama var med :-)

Flaska kommer i en gråblå taske med beltehempe og rommer en liter eller en US Quart. Merket er Høyang men er utrolig lik min orginale US stemplet 1945. Grunnen til at jeg liker disse er at jeg kan koke med både flaska og koppen. Vatnet holder seg kaldere i metall. Og kompaktheten gjør den grei å ha i sekken og. Kanskje en liten tanke fetisj og :-)
Det går faktisk en esbitbrenner i bånn av taska.

Men et lite varsku når det gjelder Nordisk fritid er at det er litt misvisning i det de har og det de viser på hjemmesia si. Så ring før Dere drar dit. Det var flere ting jeg ikke fikk.

Norseman

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet