Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 13 Des 2018, 12:10

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Loppemarkeder & garasjesalg
InnleggSkrevet: 05 Apr 2012, 14:30 
Avlogget

Kanskje en litt glemt sak for vår generasjon, spesielt for oss mannfolk! Fremdeles ganske populært.

http://loppemarked.info/

Om du søker feks " LOPPEMARKEDER I BERGEN " eller " LOPPEMARKEDER I OSLO " på Facebook så får du oppdateringer der.

Det er veldig forskjell på loppemarkeder og garasjesalg hva de selger. Det gjør jo det også mer spennende! Holdes som oftest på skoler.

Jeg har funnet litt verktøy og bøker jeg fant interisant, fruen har funnet diverse klær.

Det gode tingen er at man kan PRUTE. Nok en egenskap man kan lære seg fremtiden. Og at det er cash money er ikke nødvendig feil det heller!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 01:07, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2012, 01:36 
Avlogget

Ingen som har vært på loppis før? Seriøst?! :mrgreen:

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 01:08, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2012, 09:02 
Avlogget
Brukerens avatar

Har gjort mange fine funn på loppis. Spesielt verktøy og campingutstyr. I de siste årene synes jeg derimot at det har blitt vanskeligere å finne noe bra. I mitt disktrikt har flere oppdaget at man kan finne både nyttige og verdifulle ting på loppemarked, og konkurransen har blitt mye hardere. På grunn av nettsteder som qxl og finn.no har det også blitt færre gode samleobjekter å finne på loppemarked og garasjesalg syns jeg.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Apr 2012, 12:04 
Avlogget
Brukerens avatar

Det er sikkert 15 år siden sist jeg var på et loppemarked. Den gang var det gamle tegneserier som var interessant, men nå til dags prøver jeg å unngå å samle på ting. Har nok rot fra før. :P

Topp

InnleggSkrevet: 09 Apr 2012, 20:52 
Avlogget

Både handler på loppemarked og avholder garasjesalg selv ;) (handler også på garasjesalg selvsagt). I hovedsak er det fordi fruen finner gode kjøp hun (eventuelt pusser opp) og selger videre, barna elsker å finne billige leker, og jeg titter og handler om jeg har lyst. (må innrømme jeg kjøper mye bøker på loppis). Ellers er det mye fornuftig å finne der: oljelamper, verktøy , kverner, kniver, beholdere....alt optimistene vil kvitte seg med egentlig :D Om man har begrenset lagringsplass selv, så er det bare å olje, pakke tett og grave ned. Er sjeldent noe koster mer enn 10-20kr på loppis, dvs 1/4 av en halvliter på byen :D

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2012, 19:49 
Avlogget

Var en tur på loppis i dag. Av verdt å nevne som ble hjem var 15 norgesglass i ulike størrelser og to hyller. Hyllene var trolig DVD/cd hyller e.l. Uansett er den nå plassert på høvelig plass i det som nå har blitt "prepperommet". Totalt ca. 60cm bredt og inneholder 48 rom til alskens nyttige og unyttige duppeditter med mer.

Var også svært fornøyd med å få med en liggende vinkarafel fra Paul Bocuse til 50,- kr, samt et stort treningsapperat til 20,- :o Loppis er topp :D

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2012, 20:05 
Avlogget

Scoooore! :) Må holde øynene opp jeg også!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 01:39, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 22 Sep 2012, 11:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Ble med kjærring og unger på loppemarked i dag, og min fangst ble tre jerrykanner fra sivilforsvaret, og 15 sylteglass hvorav flest var norgesglass. Jerrykannene kostet 20 kr pr stk, og glassene kostet 2 kr pr stk, så jeg blakket meg ikke akkurat.

Vedlegg:
Sep 2012 078.JPG
Sep 2012 078.JPG [ 60 KiB | Vist 3469 ganger ]
Sep 2012 076.JPG
Sep 2012 076.JPG [ 62.56 KiB | Vist 3469 ganger ]
Sep 2012 074.JPG
Sep 2012 074.JPG [ 68.23 KiB | Vist 3469 ganger ]
Topp

InnleggSkrevet: 23 Sep 2012, 01:05 
Avlogget

Regelrett kupp Rocattansky!
Er mer enn missunelig på jerrykanner! Her i heimen, så kom frugan hjem med 14 norgesglass hun hadde betalt 50,- for. Koster mer enn dine, men billigere enn Claes oholson sine. Selvsagt kjøpt på loppis!

Topp

InnleggSkrevet: 23 Sep 2012, 07:41 
Avlogget
Brukerens avatar

loppis er....selve livet. både jeg og kona har helt dilla. foretrekker vanligvis å kjøpe ting brukt eller på loppis, både på grunn av pris, miljøvennlighet, men nesten alller mest jakten på kuppet ;)

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2012, 19:33 
Avlogget

Jeg er loppejeger. :mrgreen: Det går mest i bøker, men også preppeting om jeg kommer over det. Har ikke skjedd så ofte. Fant en preppebok sist jeg var ute og jaktet, faktisk: Overleve på naturens vilkår av Lars Fält, Stefan Källman og Harry Sepp. Den ble min for fem kroner. Noen som har lest den?

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2012, 19:43 
Avlogget

Jepp, elsker overleve på naturens vilkår. Det morsomme med den er at en kamerat kjøpte den først, og samme dag var jeg og kameraten ute hos en gammel dame med mye loppisting som hun påsto hun ikke fikk solgt. Jeg fikk boken gratis! :) Elsker den, og leser per nu småvilt jakt av Dag Kjelsaas, som har skrevet del to av overleve på naturens vilkår. Har nå også endelig lært meg hva sisselrot er, så nå har jeg funnet ut av en gammel diskusjon mellom meg og et par preppevenner.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2012, 20:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Scarlett skrev:
Jeg er loppejeger. :mrgreen: Det går mest i bøker, men også preppeting om jeg kommer over det. Har ikke skjedd så ofte. Fant en preppebok sist jeg var ute og jaktet, faktisk: Overleve på naturens vilkår av Lars Fält, Stefan Källman og Harry Sepp. Den ble min for fem kroner. Noen som har lest den?

Selvfølgelig har jeg den! Men den ble i sin tid kjøpt (til full pris) som en del av en sterk friluftsinteresse. :D

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2013, 18:00 
Avlogget

Da er årets sesong i gang. Mitt første og konas andre loppemarked av året ble idag besøkt. Desverre var vi seint ute, så det var langt mellom godbitene og ingen norgesglass :evil: , men er fornøyd med handelen alikevel. Gav 30kr for div. kjøkkenutstyr og potter. Fikk en gledelig overraskelse når jeg blandt kjøkkenartikklene fant en kniv som så ut til å være bra...og ble enda gladere når jeg fant ut at det var en Sabatier. Et kjapt google søk avslørte at nyprisen på denne er 1170 kr :D .
'
I tillegg fikk jeg en eske med små hageredskaper (10-15 stk) og en hammer til 50kr. Elsker loppis! Utarbeider nå en liste kona skal pugge, siden hun får med seg fler loppemarked enn meg, som ofte jobber helger :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2013, 19:06 
Avlogget

Crusoe skrev:
Da er årets sesong i gang. Mitt første og konas andre loppemarked av året ble idag besøkt. Desverre var vi seint ute, så det var langt mellom godbitene og ingen norgesglass :evil: , men er fornøyd med handelen alikevel. Gav 30kr for div. kjøkkenutstyr og potter. Fikk en gledelig overraskelse når jeg blandt kjøkkenartikklene fant en kniv som så ut til å være bra...og ble enda gladere når jeg fant ut at det var en Sabatier. Et kjapt google søk avslørte at nyprisen på denne er 1170 kr :D .
'
I tillegg fikk jeg en eske med små hageredskaper (10-15 stk) og en hammer til 50kr. Elsker loppis! Utarbeider nå en liste kona skal pugge, siden hun får med seg fler loppemarked enn meg, som ofte jobber helger :lol:

Ikke for å suttre, men....
Neste gang kan jeg mer enn gjerne tenke meg å være med.... :shock:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet