Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Feb 2018, 18:49

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: DX.COM
InnleggSkrevet: 02 Apr 2012, 21:53 
Avlogget
Brukerens avatar

Deal Extreme har mye rart. Har kjøpt en del foldekniver derfra og er overrasket over kvaliteten i forhold til pris. Kjekt å ha liggende i bilen, sekken, skuffer og skap. Erstatter ikke en skikkelig brukskniv, og jeg ser på dem som "ekstrautstyr".
Deal Extreme - Knives

Det skal sies at en del av utvalget er kopier av merkevarer - og det er vel strengt tatt ikke helt lovlig å få tilsendt.

DX sender fraktfritt - pass bare på at verdi er under kr 200 for å slippe moms og avgifter.

Topp

Innleggets emne: Re: DX.COM
InnleggSkrevet: 02 Apr 2012, 23:13 
Avlogget

Har ikke handlet kniver av dem, men diverse USB dingsebomser. Helt ok, made in china og anser kvaliteten deretter!

Snakket med en som ikke hadde beste økonomien. Endte opp med et kikkersikte til 180 kr, han skjøt 2 elg den sesongen med det!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 01:01, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 03 Apr 2012, 16:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Har kjøpt mye dingser som ilsdstål, kabler osv. mye drit, men du kan komme over mye bra til prisen. Når det gjelder kniver så vet jeg ikke om jeg ville stolt fingrene mine på en 5 dollar foldekniv (tenker på bladlåsen.) Uansett må du unngå de med keramiske blad. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 20:03 
Avlogget

Tror ikke det bare er kopier av merkevarer på DX, tror det er mye merkevarer under kinesisk navn. Slik produksjon funker nå er det mye som produseres på 1 fabrikk men selges under forskjellige merkenavn. Mye som selges under kinesisk merke eller noname som er fysisk identisk med vestlige merker.

Kanskje ikke så rart når det er lagd på samme fabrikk av samme arbeidere?;)

Sjekk merket FandyFire lommelykter på DX. Kan nesten garantere at det er lagd på samme fabrikk som Fenix, samme stil på designet og samme funksjoner. Redskaper til industriell produksjon er DYRT, når ett firma har kjøpt redskapene er det billigere for andre firma og outsource produksjonen enn å selv kjøpe inn redskaper og starte opp. Ofte designer en fabrikk en serie produkter, og vestlige firma byr på retten til å selge de produktene de vil ha under sitt merke fra denne serien.

Når tsunamien traff japan ble det harddisk-mangel i verden. Fordi uansett om det heter Western Digital, Kingston eller Fujitsu... så er det lagd på samme fabrikk i Japan.

Der forskjellen kan ligge er i kvalitetskontrollen, de sender kanskje hjem de som jobber i kvalitetskontrollen når de kjører en produksjonssyklus med FandyFire. Dermed kan man være uheldig, men har enda ikke kjøpt noe i det øvre prissjiktet på DX som jeg ikke har vært fornøyd med.

Kjøp det dyreste alternativet på DX så får du samme varen som du siklet på i hylla på sportsbutikken, bare billigere. Gjelder ihvertfall kikkertsikter i min erfaring.

Kjøper du det billigste så får du det du betaler for:P

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2012, 05:43 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, kanskje de sender hjem kvalitetskontrollørene. Med det er etter at de har sortert f.eks. lydsiodene etter lysutbytte. Det er nemlig slik at selv om en hel produksjonsserie av 1 W's dioder trekker 1W, så er lyset de klarer å produsere ikke det samme. De dårligste kan da brukes i billigere produkter. Men forskjellene er ikke nødvendigvis så store, og holbarheten er ikke nødvendigvis påvirket. Men prisen er radikalt forskjellig.

Rådet om å velge det dyreste, rett og slett sorter på "dyrest først", er nettopp det jeg gjør. Nylig kjøpte jeg en digitalvekt med oppløsning ned til 1/100-dels gram valgt i øvre prissegment. Helt ypperlig! I samme runde kjøpte jeg et nytt batteri til en Nokiatelefon. Det er originalt. I alle fall er det identiskt likt med det som satt i telefonen fra før. Sparte nok noen hundre kroner på begge deler.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: