Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 21 Mai 2018, 21:27

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Gode tilbud tråden!
InnleggSkrevet: 29 Sep 2012, 10:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Tilbud på diesel aggregat!

http://www.norsat.no/stroemaggregat-c-1 ... 91psvobfg3

Topp

InnleggSkrevet: 16 Okt 2012, 23:17 
Avlogget

10 kr boksen for makrell i tomat på joker denne uka, og 11.90 for brisling i solsikkeolje. Brisling er vist en bra kilde til D vitamin, som har mange funksjoner både for kroppen og psyken.

Sliter du med vinterdepresjoner kan D-vitamin være til hjelp.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2012, 02:02 
Avlogget

også er brisling/sardiner på grovt brød, med søt te til, så godt at man ikke bør la vær...Satser selv på å ha en stor del av matlageret i makrell i tomat, tunfisk og brisling/sardiner i olje. Både vitamin D, fett og proteiner, samt så godt at lagerrotasjon ikke er vansklig. God preppemat EMM.

Takker for tipset!

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2012, 14:59 
Avlogget
Brukerens avatar

rhex skrev:
10 kr boksen for makrell i tomat på joker denne uka, og 11.90 for brisling i solsikkeolje. Brisling er vist en bra kilde til D vitamin, som har mange funksjoner både for kroppen og psyken.

Sliter du med vinterdepresjoner kan D-vitamin være til hjelp.

Tilbud på Joker må alltid studeres nøye. Ofte er tilbudet det samme som vanlig pris i andre kjeder. I dette tilfellet er det de små boksene på 110 gram, ikke den "originale" størrelsen på 170 gram. Så om en regner om til prisen av en 170-grams boks, blir det ikke 10, men 15,45.

Sist jeg kjøpte makrell i tomat på Rema, mener jeg prisen var 16,90. COOP har kjedemerke til en 10-12 kr for 170 gram ordinær pris. Og for noen uker siden var disse på tilbud til 7,50 per stk på OBS.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2012, 17:34 
Avlogget

Generelt skal man se på kilosprisen. Snurring på boks og Trondhjems turproviant koster omtrent det samme per boks. Men kilosprisen på snurring var på en Remabutikk på 82 kroner kiloet. Turprovianten kostet per kilo 183... :shock:

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2012, 19:17 
Avlogget

Kiloprisen er naturligvis det mest interessante, men det har jo noen fordeler å ha småporsjoner også, både til transport, oppbevaring og porsjonering.

En annen faktor er kjøttinnholdet (evt. fiskeinnholdet) og kvaliteten på kjøttet. Noe av den billigste boksematen (f.eks. lapskaus) inneholder mye poteter, saus og vann. Andre kombinerer pasta og kjøtt.

Man må også huske at ikke alle kjøttprodukter er like proteinrike (eller sunne). Hva man synes om malt kjøtt, med mye fett er jo et annet spørsmål. Personlig tror jeg det er det mest verdifulle kosttilskuddet i harde tider, men det avhenger jo av hvilke andre fettkilder man har, og kaloribehovet dekkes jo lettest og billigst av ris og pasta.

Er det noen som vet hvor uheldig det er med bulkete hermetikk? Forkorter det lagringstiden, eller er det bare spesielt store bulker/skader som lager problemer? Spiller det eventuelt noen rolle hvor boksen er skadet? Grunnen til at jeg spør, er at jeg i blant har sett hermetikkpartier på tilbud der så og si alle boksene har hatt små eller store bulker - kanskje etter en veltet pall eller liknende.

Beklager hvis dette er spørsmål som allerede har vært tatt opp.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2012, 21:02 
Avlogget
Brukerens avatar

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/jaktklaer ... ke-1062209

Tykk og god fleece, har brukt denne under jakten og den er super-komfortabel. :)

Topp

InnleggSkrevet: 22 Okt 2012, 17:53 
Avlogget

Joker har tilbud på Ali kaffe til 15kr pr pk. fra og med i mårå.
Så nå blir det påfyll av kaffe i matlageret.

jok

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2012, 21:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Stormberg på nett har i disse tider fine rabatter på jakker og diverse. Fikk en knakende god vinterjakke for 500 i løpet av et timessalg på nett, nedsatt fra 1500. De har visst en del salg for tiden i forbindelse med nyåpning av fysiske butikker, blant annet i Trondheim. Kan være greit å sjekke ut hvis man er på utkikk etter brukbare allværsbukser (har to par og de har vært flittig brukt i over to år, fortsatt like fine) og generelle uteklær. Kjøpte 10 plagg for en tusenlapp, sparte noen kroner der.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Okt 2012, 17:43 
Avlogget
Brukerens avatar

10kr marked på spar og eurospar denne uka. :D
Her blir det boksemat og tannkrem, og helt sikkert no mer.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Nov 2012, 08:06 
Avlogget

mimir skrev:
Kiloprisen er naturligvis det mest interessante, men det har jo noen fordeler å ha småporsjoner også, både til transport, oppbevaring og porsjonering.

En annen faktor er kjøttinnholdet (evt. fiskeinnholdet) og kvaliteten på kjøttet. Noe av den billigste boksematen (f.eks. lapskaus) inneholder mye poteter, saus og vann. Andre kombinerer pasta og kjøtt.

Man må også huske at ikke alle kjøttprodukter er like proteinrike (eller sunne). Hva man synes om malt kjøtt, med mye fett er jo et annet spørsmål. Personlig tror jeg det er det mest verdifulle kosttilskuddet i harde tider, men det avhenger jo av hvilke andre fettkilder man har, og kaloribehovet dekkes jo lettest og billigst av ris og pasta.

Er det noen som vet hvor uheldig det er med bulkete hermetikk? Forkorter det lagringstiden, eller er det bare spesielt store bulker/skader som lager problemer? Spiller det eventuelt noen rolle hvor boksen er skadet? Grunnen til at jeg spør, er at jeg i blant har sett hermetikkpartier på tilbud der så og si alle boksene har hatt små eller store bulker - kanskje etter en veltet pall eller liknende.

Beklager hvis dette er spørsmål som allerede har vært tatt opp.

Dersom boksen buler ut er det bare å hive i søpla. En av grunnene til at bulkete bokser er skummelt er at man ikke så lett kan se om boksen er utbult eller ikke. Jeg ville ikke siktet på bulkete bokser i lagring fordi det kan være ørsmå sprekker man ikke ser. Til vanlig, forholdsvis kort bruk er jeg ikke redd for bulker så lenge jeg kan se at boksen ikke buler.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Nov 2012, 14:58 
Avlogget

Noen som vet om gode tilbud på undertøy? Gjerne superundertøy, ullundertøy etc til hele familien. Gjerne på nett e.l.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Nov 2012, 17:18 
Avlogget

Se litt på merchant seksjonen her, jeg mener solstrøm selger superundertøy til omtrent samme pris som andre, og at vi fra forumet har ti prosent rabatt. Ellers så kan det være en ide og sjekke salg på XXL og lignende i strøket rundt deg.

De har i alle fall dette her på solstrøm, og om du skriver NSF i bestillingen skal du få ti prosent rabatt står det. http://solstrom.no/categories/brynje

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Des 2012, 09:46 
Avlogget

Tulla skrev:
Noen som vet om gode tilbud på undertøy? Gjerne superundertøy, ullundertøy etc til hele familien. Gjerne på nett e.l.

Villmarksbutikken på Jessheim har kjørt halv pris på Brynje ullundertøy nå en periode, vet ikke om det gjelder ennå (styggdyrt til full pris, og fremdeles dyrt til halv pris, men kvaliteten er suveren).
Ellers kjører de stadig tilbud på diverse som det kan være lurt å følge med på.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Des 2012, 12:24 
Avlogget

Tulla skrev:
Dersom boksen buler ut er det bare å hive i søpla. En av grunnene til at bulkete bokser er skummelt er at man ikke så lett kan se om boksen er utbult eller ikke. Jeg ville ikke siktet på bulkete bokser i lagring fordi det kan være ørsmå sprekker man ikke ser. Til vanlig, forholdsvis kort bruk er jeg ikke redd for bulker så lenge jeg kan se at boksen ikke buler.

Det med at hermetikkboksen skal kastes når den buler er regelen. Unntaket er hvis du elsker surstrømming.
Da jeg gikk på kjølemotøren i Sverige så jeg en eldre dame som nesten gikk i ekstase da hun så en surstrømmingboks som bar så oppblåst at den liknet mer en Amerikansk fotball enn en vanlig hermetikkboks.
Selv rygger jeg unna surstrømming, og grave fisk for den saks skyld.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 101 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support