Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 16 Des 2019, 13:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Gode tilbud tråden!
InnleggSkrevet: 07 Okt 2019, 23:05 
Avlogget
Brukerens avatar

Spennende!
Veldig gøyalt at noen har gjort et så stort arbeid med å publisere en bok.
Skal se å få kjøpt den og lese. :)

Er den forresten mest humor og satirebasert?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Nov 2019, 01:34 
Avlogget

Boka ser helt ok ut, eneste er at innmaten i boka er feil vei i forhold til permen.
Mener at åpner en boka med permen rett vei, vil første side være siste side, samt at den er opp ned !

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2019, 08:25 
Avlogget

Da er boka reservert på Norli og plukkes opp om noen timer.
Gleder meg litt til å sette meg ned med denne FØR strømmen går :P

Gir tilbakemeldinger på boka når den er lest fra perm til perm :)

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2019, 13:12 
Avlogget

Da har jeg lest boka!

Det er en nøktern, grei og oversiktlig bok som går i dybden og detaljerer hva man bør ha i beredskap for 72 timer og det er det.
Utover det så forteller boka også en del om hvorfor man bør ha dette beredskapet og gjør det litt mer stuereint med enkle forklaringer på hendelser fra virkeligheten i dagens samfunn hvor slik beredskap har vært nødvendig eller man har sett nødvendigheten etter en gitt hendelse.

Boka er absolutt å anbefale, men ikke til så veldig mange her på forumet. Er du medlem her inne og har lest deg litt opp rundt omkring har du allerede dekket opp for mye av det boka handler om og vel så det.
De som trenger å lese denne boka er de som kastet brosjyren fra DSB, ikke de som tok den så alvorlig at de endte opp her på forumet.
Desverre treffer nok denne boka den målgruppen like dårlig som det brosjyren gjorde for ett år siden..

Til folk som er preppere ville jeg sagt at denne boka burde snikinnføres i andres hjem som en velment julegave nå i disse juletider. Er du heldig så leser mottaker boka fordi man har fått den i julegave fra noen som betyr noe. Er du riktig uheldig blir du stemplet som en "usa prepper" som mener at slike bøker i det hele tatt er nødvendig.

That's my 2 cents - så får det være opp til enhver om man leser den selv eller plasserer den under juletreet til noen som man ønsker å opplyse litt mer på en nøktern og saklig måte.
Boka er absolutt bra men den dekket ikke noen områder for beredskap som jeg ikke har dekket allerede. For normale folk som ikke har preppet noenting eller har store mangler i beredskapen sin for 72 timer så er boka absolutt genial. Den er rett og slett en punkt for punkt "slik forbereder du deg godt for Dummies" på 72 timers isolasjon uansett hendelse.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 109 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support